Till \:D/ :thumbsup: =D>

Och det på en enda dag.

Inte för att det varit någon större katastrof innan, men jag har legat efter, haft svårt att hitta på, tänkt att något måste göras. Visst har jag världens goaste tjej, för det mesta, men också en missnöjd, uttråkad, ibland lite otrevlig liten stor dam som snart fyller 5 år.
Och så igår fattade jag tillslut - ett beslut. Vi ska ha ett schema på saker som behöver göras. Och det är ju en del.
Så jag skrev upp alla saker som skulle vara med på schemat. Vera och jag kom tillsammans fram till vilka dagar de behöver göras och om HON, JAG eller BÅDA ska göra respektive sak.
Det som finns med är handla, plocka iordning på golvet i hall och kök, diska, plocka ur diskmaskin, sortera tvätt, tvätta, vattna blommor och laga mat. Det blev inte som jag trodde, men vi kom överens och har sagt att vi kör detta schema denna och nästa vecka.
mvb gh bhtfftgjn lknmnb bkjhjhnk-, (Ivar lär sig tangentbord

Så idag när vi kom hem från dagmamman så åt vi lite mellis, sedan kollade vi schemat och GENOMFÖRDE. Visst ställdes frågor och Vera "ångrade" något som vi bestämt igår. Men jag svarade att det står på schemat, så nu gör vi så. Vill vi ändra, så gör vi det om två veckor.
Inga problem! :thumbsup:
Vi har inte på något sätt jobbat ihjäl oss, men fått mer gjort än någonsin tidigare, tror jag \:D/
Och det är så trevligt!

Det tar 21 dagar att ändra en vana. Jag ska inte ropa HEJ än, men det är en god start!

/LO