i behov av hjälp...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
esosa.78

i behov av hjälp...

Inlägg av esosa.78 »

hej där ute. jag har en liten tjej på 5 månader som vägrar att sova. Dagtid sover hon bara i vagnen ute och då endast 30 min per gång. Hon tycker inte om att bara ligga i vagnen, tar inte "tutte". För att återgå till sömnen så försöker jag få henne att sova vid kl 21. Amningen då är helt kaos, hon vrider och vänder sig skriker och bara är heltokig, drar ihop dig till en liten boll och skriker. Hon kan amma om jag går och vaggar henne men det är ju ohållbart för min stackars rygg. När hon äntligen somnat så vaknar hon direkt om jag lägger henne i vaggan och blir superpigg. Där kan hon ligga en stund och snacka för att sedan bli skogstokig och vi får starta på nytt. Hon somnar sedan av ren utmattning i om vi har tur vaggan men för det mesta bredvid mig. Sedan vaknar hon om vi har tur 2.5 till 3 timmar senare och vill tutta och då äter hon massor för att sedan somna igen och sova 1 timmes eller 30 minuters pass resten av natten fram tills morgonen då hon kan sova en 2 timmar igen. Vi ger henne gröt på kvällen också samt pure mitt på dagen. Jag blir snart tokig, varför varför vill hon inte sova? Känner mig totalt misslyckad som mamma just nu då jag har en 9 åring också som jag inte orkar engagera mig i då jag aldrig får sova :(
hjälp mig snälla!!!

/ en trött sandra
Netta

Inlägg av Netta »

Läs Sova hela natten-boken och fundera över om kuren kan vara något för er.

Jag känner igen mig i din berättelse. Så där hade vi det också innan vi kurade. Jag har också två äldre barn som tycker det är underbart att ha en mamma som orkar att vara med dem också.

Vårt liv har blivit så underbart sedan vi kurade. Casper är glad, utsövd och är solstrålen i vår familj.

Lycka till och stor kram
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej och välkommen hit! :heart: :D

I mina öron låter det som om du och din dotter skulle må bra av att få sammanhängande sömn. Kika runt här på forum och se om det här är något för just er. Läs gärna internationella sovahelanatten-boken. Finns att köpa eller att låna på biblioteket.

Vi finns här om du vill ha hjälp med frågor.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
esosa.78

tack för omtanke:)

Inlägg av esosa.78 »

ja ni jag har ju beställt den där sova hela natten boken och läst lite om kuren och vi ska definitivt göra ett försök. men frågan är hur man gör med amningen under natten under kuren? för mila som lilla tjejen heter tror jag inte kommer vara så fäst vid iden att inte äta på hela natten men det kanske de klarar?
min första tjej som hela natten från dag 1 så jag har aldrig haft detta problem:)

kramar från sandra den trötta mamman
Nancy

Re: tack för omtanke:)

Inlägg av Nancy »

esosa.78 skrev:men frågan är hur man gör med amningen under natten under kuren? för mila som lilla tjejen heter tror jag inte kommer vara så fäst vid iden att inte äta på hela natten men det kanske de klarar?
Det kommer hon att klara fint men kanske inte helt utan jobb :thumbsup:

Välkommen till forumet :D

Nancy
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Man "kuarar" ju bort nattmål och andra uppvak inför lång sammanhängande nattsömn! Du kommer att få andra verktyg att lugna henne med än mat! :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"