Feedback på nytt schema önskas!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sagomamma
Kontakt:

Feedback på nytt schema önskas!

Inlägg av Sagomamma »

Vårt schema fungerar inte längre riktigt tillfredställande, Saga blir lite ledsen när hon ska sova på dagen eftersom hon inte verkar riktigt trött helt enkelt... Ska göra alla ändringar i samband med sommartiden tänkte jag!

Kan detta schemat verka rimligt för en 13-månaders (som tydligt visat att EN lur om dagen räcker :D ):

08.00 Vakna

08.30 Stadig Frukost
11.30 Välling

12.00-13.30 Sova

14.30 Lunch (lagad mat)
18.00 Middag (lagad mat igen)
( :?: Är det jättedumt att ha dessa målen efter varandra :?: )

19.30 Ganska stor nattslurk (300 ml :roll: )
20.00 Sova natt

Idag var första dagen som jag väntade fyra timmar innan förmiddagsluren, och då krånglade hon inte ett endaste dugg -hon var mest lättad att slippa leka mer :lol: Så jag har på känn att detta är bra, men jag undrar lite om det är jätteosmart att ha lunch och middag direkt efter varandra kankse? Men med tanke på att hon inte skulle orka äta lunch innan dagsluren så känns det som enda alternativet :? ...
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Det är väl inget dumt att ha två två mål lagad mat efter varandra. Det tror jag de flesta har. Min dotter käkar lagad mat 13. 00 och 17. 00. Funkar hur bra som helst. Om din tjej äter maten så behöver du nog inte fundera så mkt. Schemat för övrigt vågar jag inte uttala mig om då min tjej är yngre än din. Men magkänslan man har att ngt inte stämmer brukar alltid vara rätt. Hon är säkert mogen för en lur nu om du känner det så. Good luck.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det låter väl alldeles förträffligt med två lagade mål mat, lunch och middag efter varandra :!: Vem skulle inte vilja ha det :?: :lol: Är det den svenska fikakulturen som spökar, månne :?: Mellisplågan, som så gärna har ihjäl de små barnens aptit på riktig mat :shock: :?:

Fröjda dig åt ditt avundsvärda barn :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"