Äntligen..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Beckabus

Äntligen..

Inlägg av Beckabus »

Äntligen har SHN-boken kommit!! :evil: va jobbigt när det var massa röda icke arbetsdagar emellan innan boken trillade ner i brevlådan. Jag har börjat läsa och inser att jag varit en ganska dålig mamma i all min välvilja.. men nu är jag här i alla fall, så jag hoppas verkligen att man klarar av att vända allt det onda..
Jag har dock några frågor till den som kan svara på det.. ( Ja, jag vet att jag ska läsa färdigt boken innan jag börjar själva kuren :wink: )
Har en liten 6-månaders tös som inte fått några som helst rutiner.. Alltså varken sömn lr mat-rutiner egentligen.. Skulle vilja få lite råd på om det finns något jag kan göra nu innan kuren för att underlätta hela jobbet.. (ja, jag vet att det inte är en lätt kur, men j'klar va gott det ska bli ATT klara av det)
Tanken är att börja kuren nästa torsdag. Idag har vi det så att hon lägger sig i samband med att vi lägger oss, mellan 22-22.30, hon ligger mellan oss och äter på mig i stort sett från och till fram tills 5. Sen somnar hon ganska så gott fram till 7. Därefter byter vi på henne och ammar i sängen, somnar om till 9-30-10. Hon äter inte direkt några jätteportioner mat på dagen, mest smak-portioner, vill helst ha amningen. Har inte heller några fasta sov-tider mitt på dagen. Hon får i snitt 2 stycken 20-minuters sov-stunder om dagen. har ju gått på det där med "Barn sover om dom måste" *suck* Känner mig verkligen som en usel mamma.. men ändringen är på G i alla fall..
Finns det några tips som kan underlätta omställningen för liten söt stackars trött Becka?
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej och välkommen hit :D
Känns som att du är rätt på det och har attityden av självklarhet. Det vill säga du tror verkligen att detta kommer att hjälpa din tjej att få sova, och också dig såklart!

Jag tror (vet ;) ) att det är det viktigaste faktiskt. Att du VET att du gör rätt och att du känner dig säker på att hon mår bäst av att få sova.
Hon kommer att ställa frågor och du kommer med svaren.

Det är alltså du i första hand som ska förberedas, inte hon.

Men om du har ett genomtänkt schema, så är det klart att du redan nu kan ge henne mat och lägga henne dessa tiden, men annars är det nog bäst att köra allt på en gång.

Vårt schema ser ut såhär:
19-07 Natt
07 ersättning (Kunde inte amma så länge)
9.15-10 sova 45 minuter
10 mat (hemlagad riktig mat, jag har ett matvrak ;) )
12-13.30 Sova middag 1,5 timme, gärna i vagnen ute
13.30 mat eller ersättning
16-16.45 Sova 45 minuter
16.45 ersättning
18.30 gröt, bad, pyjamas
19 Gonatt

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar