Jag har dock några frågor till den som kan svara på det.. ( Ja, jag vet att jag ska läsa färdigt boken innan jag börjar själva kuren
Har en liten 6-månaders tös som inte fått några som helst rutiner.. Alltså varken sömn lr mat-rutiner egentligen.. Skulle vilja få lite råd på om det finns något jag kan göra nu innan kuren för att underlätta hela jobbet.. (ja, jag vet att det inte är en lätt kur, men j'klar va gott det ska bli ATT klara av det)
Tanken är att börja kuren nästa torsdag. Idag har vi det så att hon lägger sig i samband med att vi lägger oss, mellan 22-22.30, hon ligger mellan oss och äter på mig i stort sett från och till fram tills 5. Sen somnar hon ganska så gott fram till 7. Därefter byter vi på henne och ammar i sängen, somnar om till 9-30-10. Hon äter inte direkt några jätteportioner mat på dagen, mest smak-portioner, vill helst ha amningen. Har inte heller några fasta sov-tider mitt på dagen. Hon får i snitt 2 stycken 20-minuters sov-stunder om dagen. har ju gått på det där med "Barn sover om dom måste" *suck* Känner mig verkligen som en usel mamma.. men ändringen är på G i alla fall..
Finns det några tips som kan underlätta omställningen för liten söt stackars trött Becka?