Nar kan de borja sova ihop?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
twincesses

Nar kan de borja sova ihop?

Inlägg av twincesses »

Hej!
Jag haller pa att kura mina sma tjejer, nu fyra manader fyllda, (andra natten) och det gar relativt bra. Tvilling1 var vaken igar natt mellan 02:25-03:45, medan tvilling2 sov hela natten (min mamma kurar henne i ett separat rum). Tyvarr kan min mamma bara hjalpa mig en natt till. Ar det ok att flytta in tjejerna i samma rum efter 2a natten av kurning? Jag vill inte att de ska stora varandra.

Also, jag vet inte om ramsar tar eftersom de vaknar sa sallan. Hur lange later jag de skrika (gnalla) innan jag gar in och ger solfjader? Jag gick nog in lite for tididgt igar natt. :?

TACK TACK TACK
Mamma till varldens finaste Liv och Lilly 080903
Gäst

Inlägg av Gäst »

HEJ på er :!: Jag skulle flytta samman dem så fort som möjligt. Så fort du märker att ramsan tar.
Som i det mesta i kuren så är attityden den viktigaste. Och i attityden ska man då förmedla att precis så här ska det vara, alltså ni ska sova med varandra, och det går hur bra som helst. Visst kan de störa varandra inledningsvis men det går förbi, och i din attityd ska du inte ha den oron tycker jag :wink:

Och så fort du märker att ramsan tas emot så ska du i princip inte gå in alls,
men av erfarenhet vet jag att det blir lite svårt att sätta en ramsa om de har få uppvak..
så jag känner mig lite osäker här :roll:
Men vi gjorde så att vi satte den till stor del vid läggningen på kvällen, och sen tog det några nätter innan den äntligen togs emot.
(mina tvillingar är inte kurade, men vi vill ändå ha jusst ramsan eftersom vi tycker att det fungerar så bra på alla våra barn)
J och Å

Inlägg av J och Å »

Våra två har nästan alltid sovit ca 1 meter ifrån varandra. När vi flyttade över vid 4 mån från vagn till säng tog vi äen bort napp, det blev en del buff då. Den ena skrek som en stucken gris och den andra sov som en stock brevid. Inga bekymmer alls. Vi satte ett skynke emellan så de inte kunde se varandra dagtid då det inte var lika mörkt som på natten.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"