Klängperiod

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
nilssonma

Klängperiod

Inlägg av nilssonma »

Hej,

Vi har en son som är 5 ½ månad. Vi startade en kur som misslyckades och avbröts för ca 2 veckor sedan. Vi ska nu på det igen, men har några frågor innan vi drar igång.

Vi inser att vi har förvirrat vår son, Todd, genom att inte vara konsekvent. Hur mycket svårare kan det vara att ge sig på ett andra försök?

Todd är även inne i en mammig klängfas. Hur påverkas han av att jag (pappan) tar första veckan. Skapar vi en otrygghet hos honom genom att inte låta honom vara mammig och nära mamman. Vi har sagt att mamma ska sova borta de två första dygnen.

Tack för era tips och ett suveränt forum för trötta föräldrar!

MVH

Magnus
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej och välkommen! :D

Jag tror inte det kommer att bli svårare bara ni verkligen vet vad ni gör och övertygar sonen om det också. Ni har väl läst på ordentligt nu? :wink:

Jag tycker helt klart att mamma kan sova borta, inga problem, du kommer ju att finnas där och lugna honom när han behöver det.

Fundera på vad det var som gjorde att det inte funkade sist, läs på mer så att ni slipper falla i gropen igen och genomför kuren.

Vi finns här för stöd!

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Och de blir snarare tryggare av att man inte befäster den "mammiga klängfasen" än tvärtom. Visar man med ord och handling att ni är två i hans liv som är likvärdiga har ni igen det hela uppväxten.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"