Schema-hjälp snart 5 mån

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
CarroJ

Schema-hjälp snart 5 mån

Inlägg av CarroJ »

Hej,

Har genomfört en kur med min dotter som funkat bra (förutom lite livat under dagslurarna). Jag skulle därför vilja dra i hop dagslurarna till tre pass i stället för fyra. Jag har tyvärr varit tvungen att sluta amma och när hon nu äter ersättning och lite smakportioner tar matningen väldigt lång tid och hennes vaken tid ägnas i huvudsak åt att äta vilket jag tycker är synd för hon älskar att leka med mig eller sina leksaker. Tror ni detta schema kan funka för henne, min enda oro är att det blir ett lite för långt vakenpass på kvällen? Tusen tack för hjälp på förhand!
07.00 Vakna
07.15 Äta
08.30-10 Sova (1,5)
10.00 Mat och smakp
12-14 Sova (2 h)
14.00 Mat och smakp
16.30-17.15 Sova (45 min)
17.15 Mat
19.30 Mat
20.00 Sova
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det ser bra ut. Jag skulle lägga andra smakisen till middagen, då blir det ett jämnare intag med fast föda över dagen vilket kan vara bra i början. Om det tar tid att mata med flaska kanske det är dags att byta nappstorlek ?
CarroJ

Tack!

Inlägg av CarroJ »

INför och testar idag! Tror du att det är hållbart i längden, dvs att jag kan korta ner lite lurar när hon blir äldre? Funderar också över att det kanske blir lite långt mellan maten under dagen och lite tätt på kvällen, kan det vara ett problem? Hon brukar inte bry sig om det går över 3,5 h på dagen så jag tänkte att vi kunde prova. Tacksam som sagt för all hjälp, får ingen reda i huvudet och vill ge min lilla guldklimp bästa möjliga förutsättningar!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det blir strålande långsiktigt. Men en liten justering här och där så kommer det att hålla i åratal.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"