Efter första natten- så trött

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tinnys

Efter första natten- så trött

Inlägg av Tinnys »

Hej!
Nu har jag vaknat efter en två timmars nap lagom till lillen första vila. Han somnade på fyra minuter efter buffande och ramsa ut och bekräftelseramsa.

Har jätte ont i armen efter allt buffande i natt, brukar få det när jag överanstränger mig, men jag har inte gett upp än.... ska inte ge upp..

Så här såg vår natt ut.
19.53 Lite försenad läggning pga storasysters ridning, vill inte ge upp innan jag började så vi gick och la oss då. och i kväll lägger vi oss 19.30 enligt schema.

jag buffar och har mig, de första 10 minutrarna pendlade tankarna mellan att jag klarar inte detta och jag ska klara detta. Han hittar tummen ett tag. Jag får påminna mig om att han kommer inte komma ihåg detta och hata mig för sin traumatiska barndom...
20.15 ramsar mig ut. Gnyr... Bekräftelseramsa... gnyr...
20.17 sover.
21.01 ramsar varannan minut
21.06 går in och buffar
21.17 ramsar ut - sover
23.16 ramsar - tycker att han hör ramsan och avvaktar men behöver sen gå in och buffa och ramsar ut ett par gånger.
23.24 buffar, är på väg att ge upp, min rygg tar livet av mig.
00.38 ramsar ut.
00.43 gnyr
00.57 vaknar till och sätter sig upp. ramsar och han lägger sig och somnar.
02.13 gnäller till, men behöver inte göra något.
04.36 vaknar, ramsar, men måste gå in och buffa.
04.42 ramsar ut.
04.43 bekräftelseramsan väcker honom
04.46 in och buffar
04.47 ramsar ut
04.48 bekräftelseramsan väcker honom
04.53 in buffar
04.57 ramsar ut
05.03 in buffar
05.15 ramsar ut
05.17 ramsar
05.21 in buffar
05.31 ut, men får vända in, blir nästanhysterisk.
05.51 ramsar ut, gnäller
06.40 vaknar, ramsar 3x4
06.43 går in buffar
06.46 ramsar ut.
07.00 gör morgon tillsammans med pappa och stora syster.

Jag förrsökte ramsa ofta innan jag gick in och buffade om han inte lät så mycket, svårt att hinna skriva emellanåt.

Jobbiga vargtimmar, när mamma var som tröttast. Hjälp... hoppas natten blir bättre, ska försöka sova mer under dagen, pappa tar matningen och dagen, jag vilan, har mer tålamod...

Några frågor så här långt. Gjorde jag någelunda rätt under natten?
Ska vilan på dagen spegla natten med buff och ramsor förutom att de inte ska innehålla natt?
Ska man räkna vilans 45 minuter från det han sover eller det att man går och lägger sig.
Kan jag försöka vagna en 8 månaders på eftermiddagsvilan? Grannarna kommer ringa soc....

Är rätt trött nu, hoppas jag använt rätt ord...
Tacksam för stöd, behöver uppmuntran känner jag...,.

Hälsningar
Tina
Mamma till tre härliga ungar.
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Chagak

Inlägg av Chagak »

Hej!
Jag är själv inne på min 3:e kur dag - är nybörjare o ingen expert! MEN vill peppa dig inför natt 2 att MIN natt 1 då vaknade dottern 28 ggr :shock: !! Natt 2 Vaknade hon 3 ggr :!: och natt 3 - då har jag endast ramsat 2 ggr utanför!. Det blir bättre!! Läs gärna om vår lilla resa i ilägg "kura min 7 månaders dotter"
Ge inte upp! Lycka till - attityd!
Kram Malin
Mamma till två döttrar - en 941028 :heart: & en :heart: 080402
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej Tinnys!

Det är lättare för oss som hjälper till om du håller dig till samma tråd, så att vi kan anpassa svaret efter just ditt barn. Sedan är det rätt trevligt att ha hela sin resa efteråt som en berättelse. :wink:

Jag kopierar över den här tråden till din gamla så anser vi den här avslutad.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"