Nu är det dax igen
Efter många gånger ha övervägt att starta kuren så har det alltid kommit något i vägen, samt att lilleman just natten innan sovit jättebra för att sen natten efter vänt tillbaka till nattstök igen...
Nu har vi dock bestämt oss! (tom sambon är bestämd på att vi måste göra ngt nu, så då är det bara att passa på och köra!)
Jag har läst på så jag kan det mesta, men ändå så dyker det upp massa frågetecken i huvudet och jag vill ju inte visa det för lilleman!
Jag vill ha den där attityden av självklarhet! 8)
Vårat schema ser ut ungefär så här:
06:30 - God Morgon! och mat (amma)
08:30-09:15 - Sova
09:30 - Mat (amma)
11:30-13:30 - Sova
13:30 - Mat (amma)
15:30-16:15 - Sova
16:30 - Mat (amma)
Social samvaro - Bad - mm
19:00 - Mat (ersättning+amma) och och sova
Jag tycker att detta ger ett bra underlag för att han ska kunna sova hela natten, vad tycker ni?
Om jag nu ska starta kuren på fredag, var ska jag ha honom?
Han är ganska stor och att ligga på mage i vagnen är nästan för trångt åt honom... Ska jag använda den ändå under kuren? Eller är spjälisen bäst?
(buffa kan jag ju eftersom jag fastnat i buffningsträsket, lillen sover inte om jag inte buffar honom........)
En vanlig kväll hos oss ser ut som så:
Jag busar med honom så han är glad när jag ska lägga honom, sen säger vi godnatt till lampan och det blir mörkt när jag lägger ner honom i sängen.
Redan då börjar han att skrika, jag lägger honom tillrätta och säger ramsan en gång för att markera att det är kväll..
Sen buffar jag tills han är lugn, då ramsar jag ut...
Jag hinner inte mer än till dörren innan han är uppe i gallskrik igen.
Det är aldrig så att han bara ligger och smågnölar lite utan det är full galopp direkt!
Iaf så avvaktar jag lite innan jag ramsar från dörren men han svarar ju inte på ramsan utan frågar bara högre och högre.
Då går jag in och buffar tills han blir lugn och går med ramsan..
Sådär håller vi på (även på dagen) och har gjort i flera veckor men han skriker ändå direkt.. Vad gör jag för fel?
Efter en 15 minuter så somnar han, alldeles genom svettig och upphiad, inte lugn och trygg..
Sen vaknar han oftast runt 22-23 och då är det stört omöjligt att få honom att somna om, iaf om han inte får tutta lite först..
Igår la jag honom på rygg efter nattningen och gick med ramsan - och killen låg och pratade tills han somnade! Är det ett tecken på att han känner sig tryggare på rygg? Ska jag byta från magläge?
Fast imorse så la jag honom på rygg igen och då var det tusen frågor och inte en chans att han skulle somna så jag vände på honom och han sov som en stock när han väl somnat in.
Hoppas någon orkat läsa igenom detta och att det finns någon som har några bra ideer att dela med sig av...
//Erika