Har några frågor innan jag påbörjar kura min 6 månader gamla dotter Yamina
För tillfället så behöver jag eller hennes pappa vagga henne till sömn el ge henne bröstet (jag då
Som ni förstår blir det inte så mycket sömn för varken henne eller mig...
Tror att jag inte e den enda som lyckats hamna i detta träske
Iallafall...nu hade vi tänkt att det skulle bli ändring på det hela...om inte jag, så måste iallafall min lilla docka få sin välförtjänta sömn! Jag ser ju hur hon kämpar för att hålla sig vaken...fast hon egentligen så gärna skulle vilja sova..
Mina frågor är följande:
- När jag ska börja kura Yamina dag 1. Ska jag under tiden som jag buffar henne, samtidgt ramsa hela tiden eller göra något ljud som lugnar henne, typ "sch.." eller ska jag vara knäpptyst (förutom första ramsan innan jag börjar buffa henne)?
-Hur kan ett lämpligt schema se ut för henne?
Klockade Yaminas och mina sov och -ät(o)vanor under ett dygn och fick fram följande:
19.30 ÄTA/Amma
19.40 SOVA/Somnar vid bröstet, vaknar 20.00
20.30 SOVA/ Vaggas till sömn av sin pappa
01.40 ÄTA/snuttar bara
01.40 SOVA
04.40 ÄTA/snuttar bara
07.30 Yamina vaknar och leker själv i sängen (olika humör olika dagar)
08.00 ÄTA/ Amma + lite gröt
08.55 SOVA, vaknar efter 20 min
10.00 ÄTA/ Amma
11.15 SOVA /Sover i vagnen ca 1 timme
12.30 ÄTA/Amma
13.45 ÄTA/ Amma + lite smakportion potatis
15.10 SOVA/ Sover i vangen ca 30 min
16.00 ÄTA / Amma + lite mosad banan
18.00 Yamina e sömnig o lite grining, men vägrar somna
18.50 ÄTA/ Amma
19.45 SOVA / Vaknar efter 30 min
20.30 ÄTA/ Amma
20.45 SOVA / Yamina slocknar
Som ni ser finns inga riktigt fasta mattider eller några fasta sov tider. Varje dag ser olik ut beroende på hur mkt sömn hon har fått. Har helammat fram tills några veckor sen, och har haft svårt att få fasta tider för hennes matstunder än. Vad gäller hennes ork, så brukar hon oftast bli trött efter ca 1 timmes vakentid på morgonen, och sen vilja sova nån gån runt lunchdags (detta underlättas om jag går ut med henne i vagnen). Därefter har hon en period runt 17 snåret som hon skulle behöva sova, men inte gör dagligen.
Finns det nån vänlig själ som skulle kunna hjälpa oss?
Har läst hela "Sova hela natten" boken, skulle bara behöva få lite mer stöd på vägen.
Tack på förhand!
/Lotta och lilla Yamina