"Vi har ju barnen i vår säng", sa hon, "den lilla också. Så vi behöver inget larm."
Jo, jag har också fått liknande kommentarer... Här är några andra;
-"Det är ändå så ovanligt med PSD" (Trots att personen i fråga just berättat för mig hur hon knappt kan sova då hennes lilla sover för att hon är så rädd för just PSD)
-"Kanske skulle jag skaffa ett, men jag blir nog bara MER orolig av alla falsklarm" (personligen anser jag inte att det handlar om föräldrarnas trygghet EGENTLIGEN, den är bara en bonus! Vad det handlar om är att rädda människoliv! Förrutom att det är så ovanligt med just falsk-larm

)
-"Är det inte krångligt?" (Detta då menat som en retorisk fråga)
Och vad jag än svarar, så finns motståndet där
Kanske har det en del att göra med att jag lägger min unge på mage, även om magläget inte har något med larmet att göra

Men vad 17, MIN unge är ju den enda ungen jag känner som SOVER på natten. Att så få undrar VARFÖR
Att hänvisa till dig, Anna, då det gäller information angående larm, sömn och annat fungerar inte på alla, om man säger så

Säger man "Anna Wahlgren" så blir det lätt full orkan

Kul om man har långtråkigt i och för sig, då kan man även nämna att V ska få vara hemma så länge han behöver och att dagis är rent skadligt för de barn som just fyllt året
Dess värre är det bara sorgligt för de små barnen. Som i allra högsta grad behöver sin tales"man"(kvinna)
De som blir intresserade vill inte säga det öppet, utan upp det med mig lite senare, i skymundan
Tyvärr vänds de flesta kappor efter vinden, och vinden för dagen heter BVC, föräldrautbildning och 5mm
Om jag däremot kan hänvisa till egenmäktigt införskaffade kunskaper blir det lite annat... även om dessa är bristfälliga 8)
Hursom; Starkaste oxen får dra tyngsta lasset, men även husmusen ska dra sitt strå till stacken