Har nu kurat med start 18/10 och det har på det stora hela gått fantastiskt bra men jag har några frågor kring rutiner.
Vårt schema är nu så här:
18.30-06.00 Sova
06.00 Frukost Amning el välling
Sitta med familjen frukost 07.00
09.15-10.00 Sova
10.30 Lunch
12.30 Mellis
13.00-14.30 Sova
15.30 Mellis
17.00 Middag
18.00 Nattslurk
18.30 Gonatt
Det funkar rätt bra med undantag för förmiddagsluren som blir svår att få på exakt tid eftersom han ofta nu vaknar 05 och klagar fram till 06 och då är stuptrött redan 08 plus att jag lämnar min dotter på dagis 9 och då blir det ibland att han somnar senare. Vill hitta något som funkar i vanliga fall när han är frisk och sover som han ska så tror jag att han snart klarar sig med en lång lur mitt på dagen.
Nu har han varit förkyld ett tag och krånglar mer på nätterna vaknar 3 gånger per natt..
Behöver höra om era erfarenheter kan inte riktigt bestämma mig..
Idag sover han 08 eftersom han var helt förbi.
Tankar kring schemat för Vincent nu 1 år
-
Barbafinare
Tankar kring schemat för Vincent nu 1 år
Petra alias Barbafin
Mamma till Vendela 03 och Vincent 07
-
ilindstrom
Hej!
Det jag först skulle göra är att dra ner förmiddagsluren till 20 minuter. Många barn har två lurar ända till 16-17 månader. Så ha ingen bråtska tycker jag. Så småningom så kommer han inte somna på första luren och då faller den atomatiskt bort. Min yngsta har precis i dagarna slutat sova den och ha när 17 månader. Det gick hur smidigt som helst.
Sedan är det lättare om du håller dig till din gamla tråd där vi har alla bakgubdsfakta, då ser jag tex. om han strulat mycket med daglurarna och kan då ge dig ett anpassat svar om just din skrutt. Så nu återgår vi till den och den här är avslutad.
hälsningar
Ida
Det jag först skulle göra är att dra ner förmiddagsluren till 20 minuter. Många barn har två lurar ända till 16-17 månader. Så ha ingen bråtska tycker jag. Så småningom så kommer han inte somna på första luren och då faller den atomatiskt bort. Min yngsta har precis i dagarna slutat sova den och ha när 17 månader. Det gick hur smidigt som helst.
Sedan är det lättare om du håller dig till din gamla tråd där vi har alla bakgubdsfakta, då ser jag tex. om han strulat mycket med daglurarna och kan då ge dig ett anpassat svar om just din skrutt. Så nu återgår vi till den och den här är avslutad.
hälsningar
Ida
-
Barbafinare
Vilken tråd ska jag hålla mig till har tre
Tack för svar!
ska jag leta upp min gamla tråd med någon annan rubrik och ställa frågor där menar du?
ska jag leta upp min gamla tråd med någon annan rubrik och ställa frågor där menar du?
Petra alias Barbafin
-
ilindstrom