Hej igen!
Bestäm dig inte för att "testa" kuren för då har du en liten tvekan i ditt sätt när du "försöker" göra den. Bestäm dig för att
genomföra den från A till Ö. Det är väldigt viktigt att du går in för det 100% för att det ska lyckas då attityden av självklarhet är det bästa, viktigaste och mest avgörande verktyget. Kör hårt som jag tidigare skrev.
Angående kalaset och om du ska vänta: Det beror på när du börjar kura. Börjar du imorgon hinner du ju göra de första 4 dagarna och uppföljningsveckan innan kalaset och lillan är då ganska så inkörd på vad som gäller. Hon har lärt sig ramsan o.s.v. Om de första 11 dagarna på kuren hinner bli klara innan kalaset hade jag därför nattat henne i vagnen där och riskerat att hon vaknar vid bilfärd hem, men sen varit konsekvent när jag kom hem med henne. Direkt lagt henne till rätta i sin säng, inte pratat eller gulligullat utan gett henne en glad och bestämd ramsa och gått ut. Det värsta som kan hända är att just den natten blir lite stökigare eller att det tar en liten stund innan hon somnar om hemma i sin säng, men när allt sedan dagen efter återgår till det vanliga kommer även hon hitta tillbaks till det vanliga.
Om du däremot inte börjar kura förrän om en vecka så hinner du ju inte färdigt kuren och då är det bättre att senarelägga den till efter kalaset - men orkar du det? Bättre förr än senare hävdar jag bestämt. Det är emellertid viktigt att man är inläst och vet hur man ska göra för att lyckas så hinner du inte att bli så pass insatt i tid så får det ju bli senare.
Jag önskar dig lycka till
Kram och sov så gott