Fortsättning morgonbajsare ett dagsfärskt exempel - Hjälp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lizluz

Fortsättning morgonbajsare ett dagsfärskt exempel - Hjälp

Inlägg av lizluz »

Jag skrev igår angående matschema och lite bajsproblem på morgonen. Nu har jag ett dagsfärskt exempel. I dag (natt) vaknade han kl 5 och började krysta. Nu har vi ju inte börjat kura än så jag tog upp honom och till min säng. Annars vet jag att jag får springa fram och åter som en vettvilling. Sedan sover han i ca 20 minuter vaknar, jag ger massage och gör knäböj och då kommer det gaser. Sedan håller han på sådär till kl 6 då fick han lite mat och bajsar lite. Somnar om men efter ca 40 minuter börjar krystandet igen och så är det samma sak fram till kl 9 då jag väcker honom så att han är helt klarvaken. Då bajsar han igen, halvt för att jag trycker ut det. Han helammas så det är ingen "mat" som stoppar.
Jag vågar inte börja kura förrän jag vet hur jag ska hantera detta. Jag vill helst inte fastna i någon konstig rutin där han vaknar 5-6 och måste stiga upp.

Inlägg av TorpSara »

Men varför låter du inte bara naturen ha sin gång? Rätt få barn behöver ju hjälp att bajsa. Antingen kommer det bajs när han krystar eller inte. Kommer det inget så kommer det ju sedan. Du behöver inte hjälpa honom, med varken mat eller knäböj om han inte är förstoppad.
Vi ser den här tråden som stängd u och så fortsätter du i din andra tråd där vi har bakgrunden.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"