funderingar kring matmängd till 5 mån knubbis.

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Jennie + 2 sm

funderingar kring matmängd till 5 mån knubbis.

Inlägg av Jennie + 2 sm »

Vår lilla knubbis äter 5 *220 ml tilläg / majsvälling. summa 1100 per dag.
vad jag funderar över är hans knubbighet, vet att barn behöver lite knubbigt att ta av, men vill samtidigt inte övergöda honom. vad säger ni med flaskbarn. hur mycker äter / åt dom.

kram
jennie
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Jag tycker att mängden låter aldeles normal (vad nu normalt är?). Och vad gäller övergödning av en 5-månaders, fundera inte så mkt, :wink: var istället glad över att han är matglad. :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
camilla

Inlägg av camilla »

Later underbart att ha barn som ater sa mkt (dvs normalt), mina at i den aldern 700-800 ml/dygn sa jag avundas dig verkligen, tank att slippa "matkriget"...
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Jennie + 2 sm

Inget matkrig här inte!

Inlägg av Jennie + 2 sm »

Har flaskan ultivent från mam med kryssnapp och han suger i sig på ca 10 min det lilla matvraket :) jo det är skönt att inte matkriga. Storebror var lika dan hängde vid bröstet och vid 5 mån åt han en hel 5 mån burk med kött + frukt + bröst!!! ??? Han var lika knubbig han.
Liam har lite svårare för fast mat men än så länge är det ju ingen brådska.

Tack för svaren
Kram
Jennie
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"