Kura kräkbarn???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Heddans mamma

Kura kräkbarn???

Inlägg av Heddans mamma »

Hej!
Håller just nu på att utbilda mig själv inom konsten att kura sitt barn. Detta innebär att jag läser SHN-boken och på detta forum. :D

Min lilla 4 månaders tjej är ett sk. kräkbarn. Detta gör att jag inte vet om hon får i sig tillräckligt - eller rättare sagt om tillräckligt med mat stannar kvar, så att hon verkligen klarar sig utan hunger under en 12-timmars natt!
Vad säger ni som är proffs? Vad tror ni och finns det knep?

Sedan undrar jag oxå över vagningen. Jag har en liten smal vagn, som jag inte tror funkar för vagning, vad kan jag göra då? Går det att vagna i sittdelen, som har fullt liggläge? (Är en Bugaboo-vagn).

Jag är så tacksam för svar, jag ser verkligen fram emot att få kura lillan.

//Heddans mamma
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej Heddans mamma och välkommen till forumet :!: :D

Jag har själv ett litet kräkbarn som jag har kurat och det har gått jättebra. :thumbsup:
Släng iväg alla matvargar innan du börjar så är problemet biff. De små äter och kräks upp överskottet. Det är lätt att tro att man måste mata på det som förloras och så kräks de ännu mer. De är fulla helt enkelt och får upp det som inte behövs, eller så kommer det andra vägen.
Det är skillnad förstås om de kaskadkräks - då är ju problemet mer fysiskt så att säga.

Visst kan du använda sittdelen om liggdelen är för trång. Är den utrustad med fullt liggläge så är det ju bara att tacka och ta emot.

Lycka till!

/Åsa
Heddans mamma

Tack för svaret!

Tack så mycket för ditt svar. Men jag vill ändå tr att hon kanske inte klarar sig hela natten :D Som det är nu vaknar hon och får mat kl. 0000 och kl.0500.
Tips på hur jag vänjer henne av med dessa mål mat, innan jag börjar kura. Hon lägger sig idag kl.2000 och väcks kl. 0800, men som sgt, då vaknar hon två gånger för mat!

Kram från Heddans mamma
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

När jag kurade min kille vaknade han minst varannan timme hela natten, ofta fler gånger och av vänja sig av med dessa måltider behöver man inte göra inför en kur, det är liksom det som är poängen, man kurar bort nattmål, nappen, vargtimmar etc och installerar en mängd vertyg som man kan tillgå. Sov ungen perfekt redan innan så finns det inte heller någon poäng med att kura, kan man tycka :wink:

Läs på ordentligt inför kuren så kommer det att gå toppen bra!

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Heddans mamma

Ok! Tack för svaret och pepping :) Jag får nog läsa på lite till, innan jag är helt övertygad... Men jag vill ju att lilla Heddan skall få sova gott och må bra, så snart skall här kuras!

Heddans mamma
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"