Schemaförslag snart 6 månader

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Julian

Schemaförslag snart 6 månader

Inlägg av Julian »

Hej.

Vi skulle så gärna vilja ha hjälp med ett nytt, lite bantat schema för Julian Vild, 6 månader om 10 dagar. Stor kille!

Lite underlag för våra schemafunderingar:
* JV har aldrig haft 45 min som skarv utan egenpåhittade 37, och ibland 32. Vi läste att det är om inte vanligt så i alla fall förekommande..

* Den berömda polletten som ska trilla ner för att JV ska sova till 7 på morgonen låter vänta på sig, nu snart 1 månad! Trots att vi jobbat med föreslagna medel enligt konstens alla regler. Goaste lillkillen är helt enkelt pigg och glad som en mört på morgnarna, inga sura miner här inte!

* JV har alltid sovit bra på de följande morgonsovet. En och en halv timme utan problem med mycket få undantag.

* JV är mycket svår att somna till eftermiddagssovet. Hemma i egen säng går det ok, om än lite knackigt. Ute i vagnen kan det ta 15-20 minuter och ofta med gråt som resultat innan slutlig sömn.

* Kvällssovet har vi tidigare förlagt till 19:15 även detta helt utan problem. Fantastiskt detta!

Så här har vi klurat:

6:30 GOD MORGON + Amma (tidigare försök till 07:00)
8:30-10:00 SOV (1 tim 30 min)
10:00 Amma slurk
11:00 Lunch
12:30-14:00 SOV (1 tim 30 min) (tidigare 2 tim)
14:00 Amma
16:15-16:45 SOV (30 min eg 37 min..) (tidigare 45 min)
17:15 Amma slurk + Gröt
18:45 Amma slurk + Flaska
19:00 GOD NATT
Tot: 15 tim (11:30, 1:30, 1:30, 30 (eg 37..))

Egentligen skulle vi helst ha 12 timmar natt, två timmar lunchsov, och inget eftermiddagssov. Men vi antar att det blir svårt att ta bort eftermiddagssovet då det blir långt till kvällssovet. Eller?

Mycket glada och tacksamma tar vi emot alla goda förslag!
Helena, Simon och Julian Vild
JVild
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej och välkommen hit :heart: :D

vad bra att nätterna går så bra för er. Tidiga mornar kan man få drass med ett tag, men det brukar ge sig. Så länge han är glad och nöjd så gör ni ingenting, för då frågar han ju inget. Vad han gör med sin sovtid är upp till honom. :wink:

Angående sovtiderna så tycker jag att det ser bra ut. I mitt tycker är han alldeles för lite för att ha två lurar. Mina barn har haft tre lurar och tolvtimmarsnatt tills de är nästan nio månader.

Det många gör om eftermiddagsluren krånglar är att ta den under prommenad.

Du har en amningslurk kl. 10.00 och lunch kl 11.00 kanske lite tätt mellan målen kan jag tycka. Kan vara svårt att vara hungrig då. :roll: Kanske kan du göra på något annat sätt?

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"