Hur "brukar" det vara med mensen efter förlossning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Sara76

Hur "brukar" det vara med mensen efter förlossning

Inlägg av Sara76 »

Vet inte om jag är på rätt forum nu, men jag hoppas det iallafall :wink:

Jag minns kanske inte rätt, men jag har för mig att min mens kom ett år efter J's födelse och att den då var regelbunden från start... Den här gången fick jag den då V var 4 månader, och sedan dröjde den tills nu nyligen...
Har den tänkt sig bli regelbunden nu tro..? Hur var det för er andra?

Känns lite angeläget att få ett hum om saken åtminstone, då vi önskar oss fler familjemedlemmar :D
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Det brukar nog vara väldigt olika. Precis som dig fick jag tillbaka mensen ca 1 år efter första förlossningen och efter tre månader med andra.
Lobilina

Inlägg av Lobilina »

Hå hå ja ja, det här med mensen kan ju verkligen variera. Jag fick tillbaka min lite efter att jag slutade amma, ca 8-9 månader efter förlossning, men det tog ytterligare ett år innan den blev någorlunda regelbunden.
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ytterligare en variant: Tillbaka 2 resp 3 månader efter förlossning (trots amning). Regelbunden från start.
Hur individuellt som helst...
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hur kan ni komma ihåg? ;)
Jag fick tillbaka min när Vera var 8 månader, men hur den var, kommer jag inte ihåg alls. Men att den var, minns jag eftersom vi sedan dess försökte få barn igen (OT, sorry).

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Min kom båda gångerna tillbaka när jag trappade ner amningen efter nåt halvår sådär och "gick som en klocka" direkt, vilket den aldrig gjort i hela mitt liv innan... Skönt!
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Precis den tråd jag behövde ;)
Har funderat på det den senaste månaden när jag trappat ner på amningen - men än inget, i alla fall...
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Sara76

Inlägg av Sara76 »

jaha, som jag trodde... variation i det oändliga :^o :lol:

Tack alla go'a som tog er tid att svara i alla fall :D

jag får väl utgå ifrån att mensen är regelbunden nu ändå, men för den skull inte fara i taket av glädje om den blir en-två-sexton veckor sen :roll:

Ska kanske ringa och höra med min läkare angående hur jag ska göra, för det var en del tjall på ugnen och bakplåtarna då V skulle bakas :wink: , och vi behöver med all säkerhet hjälp med underhåll av bageriet den här gången också :wink:

Fast det känns lite konstigt att besvära höga doktorn redan nu, speciellt som bagarna endast har öppet ca 2 ggr/månaden i dessa tidsbristens tider :oops: :roll:
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

:D ASG!
Det är ju inte helt ovanligt att ETT lyckat storbak leder till ytterligare fina jäsningsprocesser - så håll tummarna :lol:
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"