Skrek så hon kräktes!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Pip

Skrek så hon kräktes!

Inlägg av Pip »

Vi kurade vår tjej först när hon vad ca 4mån men efter ett bakslag har vi slappat men nu kommit på att vi måste kura om.

I kväll är första natten. Det gick väldigt smidigt trots allt och efter fyra omgångar buff och ett stort antal ramsningar somnade hon...det tog ca 30 minuter.

Men när jag skulle gå in och se till henne efter ett tag så märkte jag att hon skrikit så hon kräkts. Det var kräk på golvet och i sängen. :cry:

Jag känner mig sååååå usel.... Kräkningen kan bero på att hon fick en väldans massa mat innan hon somnade. Dessutom är hon ganske lättkräkt, men ändå?

Någon mer som kurat en kräkare?

Frågan är nu om vi ska fylla på henne när hon vaknar? Mer välling?

Tack
/Pip
En Stockholmsboende norrl?nning med trollunge f?dd -04
JH

Inlägg av JH »

Är du säker på att hon verkligen "skrek" så hon kräktes? Skrek hon "hysteriskt" under de 30 min? OM det var så så är det naturligtvis inte bra, och det är inte så det ska gå till när man genomför SHN!

Men det kan ju vara så att hon, som du skrev, ätit för mycket och att hon skulle kräkts i alla fall.

Om hon sover lugnt nu så kan du efter nån timme ge henne en flaska i sängen "i sömnen", utan att ta upp henne dock. Det brukar funka när de har somnat ordentligt. Men om hon fått mycket mat innan i kväll så skulle jag nog strunta i det.

Hoppas att du inte tappar attityden nu, utan fortsätter så att ni når god nattsömn.
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Pip

Inlägg av Pip »

Nä, hon skrek inte hysteriskt i 30min. Efter kort buffning slappnade hon av och jag gick ut med ramsan. På mindre än en sekund stod hon upp i sängen och gallskrek. Avvaktade och gjorde ljud....skriket stegrades och stegrades....dags för ramsa igen....ingen reaktion. Buffning nummer två och samma visa....ramsade, hon reagerade...tyst ett tag....skrek upp sig igen....ramsa....skrek upp sig.....tystnade....bekräftelseramsa och nytt skrik...tyst....bekräftelse....skrik....tyst....bekräftelse...tyst = 30 min.

Någon gång under denna period lyckades hon kräkas och jag hörde det inte ens. :-k

Men i kväll blir det inte mat så nära på nattning så får vi se.

Tack
/Pip
En Stockholmsboende norrl?nning med trollunge f?dd -04
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej. Tänk på att när vi vuxna kräks så mår vi ohyggligt dåligt inna, under tiden och efteråt, vi tycker det är ofantlgit äckligt och otäckt. Barn kräks för att tömma magen och nrä det är gjort är uppdraget utfört, så bara. Det är ingen som helst fara att hon kräktes, sov hon inte när du gick in? Det om inget annat är väl ett tecken på att det inte var dramatiskt för henne utan bara för dig. Spänn av, hon var säkert bara full i magen. Ingen skada skedd!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"