Hur kan jag hjälpa!!??

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Hampus i Lit

Hur kan jag hjälpa!!??

Inlägg av Hampus i Lit »

Hej!

Häng med nu: Har en syster vars mans bror med sambo fått en tjej som nu är ca1mån.
Min sambo pratade med pappan igår och jag har hört av min syster att det varit lite struligt.
Pappan till tjejen är allergisk mot ägg,skaldjur mm, vet inte riktigt allt men mkt är det. Tjejen har varit ledsen efter matning och fått utslag så nu har dom fått Nutramigen utskrivet och kört med det några dagar.
Pappan berättade igår att tjejen då varit vaken hela natten och hela dagen!!!! Vill inte sova i vagn och äter dåligt, allt hör ihop.
Nu har dom köpt en bärsele som hon då faktiskt somnade i men det ska ju inte behöva vara så.
Vi vet ju hur bra det kan vara och skulle så gärna vilja hjälpa dom!
Tänkte åka dit någon dag men vad ska man hjälpa med först!?
Tänkte naturligtvis prata om magläge och larm. Vet att hon har AW boken men hur mkt hon läst vet jag ej.
Några andra tips :?: :!: Dom behöver ju få sova både tjejen och mamman!

Lite hastigt skrivet men mina egna kallar :wink:

Tacksam för svar :!:
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Gäst

Inlägg av Gäst »

Berätta allt du vet och kan, tycker jag. Och berätta gärna om SM, om hur man får en liten bebis så mätt som den någonsin kan bli.

Men ibland märker man ju förståss, att folk blir lite stötta, om man blir för hjälpsam,
så först kanske man ska känna av situationen, och se om de är motagliga för hjälp.
Och verkar de inte vara det, kan man ju bara så ett litet frö, genom att i förbifarten, nämna hur ni gick tillväga.

Och om inte på studs ,så kanske de blir nyfikna senare.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"