Måste bara få dela med mig!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Lilla Klara

Måste bara få dela med mig!

Inlägg av Lilla Klara »

Äntligen!

Känner att jag bara måste få tala om hur underbart allt känns!

Storebror fick sin lillasyster Klara då han var ca ett och ett halvt år, hon är nu elva månader och jag ska inte sticka under stol med att det har varit ett tufft år för oss. Naturligtvis vis har det varit härligt och undebart detta året också, men jag har upplevt två barn så tätt som otroligt "utmattande" ibland. Vill gärna ha fler barn, men känner att jag vill låta mina små älsklingar bli lite större innan man börjar på "trean".

De perioder som har varit tunga under det gångna året har jag tänkt att;"Det måste börja "betala av sig" snart att vi skaffade barnen tätt". Visst har de haft glädje av varandra väldigt tidigt, man ser hur de verkligen tycker om varandra, men nu.....å, det är bara så HÄRLIGT!!!!

I dag satt de inne i sitt rum i över en timma, de pysslade och donade, skrattade och småkivades. Jag tittade in ibland och såg deras böjda nackar då de satt på golvet och inspekterade någon leksak eller dyl. Mitt hjärta svällde och bröstet kändes nästan för trångt för all lycka som bara fyllde hela mig.

Jag är verkligen glad att jag skaffade barn tätt, glad över att jag kunnat ge dem varandra!

/Lilla K
Mamma till pojke f?dd 0208 och flicka f?dd 04004. P?b?rjade kuren i oktober och fick "kura om" i december. Nu ?r livet toppen!
kokos

Inlägg av kokos »

Vad mysigt det låter!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej :D!

Jättekul att läsa detta. Jag blir alldeles varm........

Jag fick mig en liten tankeställare då jag fick se min plutt i samspråk med kompisens 3-åring. 3-åringen höll på och spexade framför vagnen som plutten satt i och plutten skrattade jättemycket. Jag blev alldeles varm trots att det "bara" var en kompis barn. Hur skall det då inte kännas när det är ens EGNA barn???? Jag hoppas innerligt att vi kan få en plutt till. Fast vi väntar nog liiiite till.

Kram på dig!

Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
prinessmamman

Inlägg av prinessmamman »

Hej vännen!

Jag kan inget annat än att hålla med om allt! Nu börjar de verkligen hitta varann. Det är underbart att höra när storasyster Julia ropar på sin lillasyster och sen se "lillan" glatt krypa mot rösten. :D
Det ska bli roligt när josefin blir lite äldre och de kan börja kommunicera med varann bättre.
Mamma till tv? underbara lillsessor!
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"