Kommer kuren bli förstörd av resan?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
carinak

Kommer kuren bli förstörd av resan?

Inlägg av carinak »

Hej! Har precis blivit medlem och har planer på att kura min dotter som blir 7 nästa vecka (håller på och läser boken).
Vill inte kura under den vanliga 8-månaders-fasen och min sambo är ledig fram till okt, därför tycker jag att det är bra tajming nu.
Saken är bara att vi ska till USA i mitten av nov i 3 veckor och det kommer bli jetlag och miljöombyte. KOmmer detta att ställa till det om hon svarar bra på kuren? Är det isf bättre att vänta till efter resan (hon kommer då vara 9½ mån)?

Är kanske lite löjlig men jag är fortfarande så rädd för plötslig spädbarnsdöd att jag inte vet om jag vågar låta henne ligga på mage (hon snurrar inte runt själv i sängen än). Känns lite sådär att köpa/hyra larm nu när hon är så gammal oxå.. Kan man kura henne på ryggen ist?
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej och välkommen hit. :heart: :D

Jag skulle köra igång en kur nu så att ni hinner få allt att sitta innan er resa.

Angående larm/inte larm så resonerar jag såhär. Jag skulle inte ha mitt barn sovandes utan larm oberoende sovställning. Det dör barn som sover på rygg. Så jag tycker det är en billig livförsäkring att hyra ett larm. Sedan är det upp till er om ni vill ha magläge eller inte. Men min erfarenhet är att barn sover bättre på mage, plus att verktygen funkar bäst då. :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"