ena tvillingen får panik när jag lägger ner i sängen!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
m-t

ena tvillingen får panik när jag lägger ner i sängen!

Inlägg av m-t »

Hej Jag genomför just kur på mina 5.5 mån tvillingar. Är på fjärde dygnet. Den ena tvillingen svarar jättebra på allt. Älskar buffning, somnar som hon ska själv efter lite gnöl och ramsa. Vaknar hon på natten räcker det att ramsa och hon somnar. Men...
tvilling två funkar inte alls!!
Blir hysterisk när jag lägger ner henne i sängen, för att inte tala om när jag buffar henne eller gör solfjäder. Skriker varje gång ca tre kvart och somnar helt utmattad. Jag vet inte vad jag ska göra för jag känner inte igen det alls vare sig från den första tvillingen eller deras 2 årige bror som vi också kurade och som blev jättebra. Hur får jag bort paniken? Tror att buffningen har gjort sitt för den förknippar hon nog tyvärr bara med obehag. Kan någon hjälp mig innan nästa nattning för nu är hon så hes att jag fruktar för knutar på stämbanden och mitt hjärta håller på att förblöda!!
Tror inte det har med buffningstekninken att göra för den funkade ju på de andra två? :cry: :cry: Skillnaden mellan de två tvillingarna är att den här som krånglar hade napp innan medans den andra som inte krånglar stoppar in fingrarna när hon ska sova. Om det fortfande är den hon saknar??
Tvillingflickor födda 6 mars-08 och en busig storebror född 17 april-06
Lua

Inlägg av Lua »

Hej!

Mycket bra jobbat! Glöm inte bort att njuta av det du åstadkommit också :D :!:

Först: jämför inte barnen med varandra. Barn frågar lite olika och ska därmed hanteras lite olika.

Hur är det med attityden? Om hjärtat håller på att förblöda kanske det är knepigt att förmedla den trygghet och stabilitet som din lilla så väl behöver :wink: Vissa små personer är mer frågvisa än andra och kräver än tydligare svar. Har du något sätt att lugna henne? Kanske en stabil solfjäder är det rätta? För om hon ställer 50 frågor ska du svara 51 gånger, tills hon nöjer sig och tar emot bekräftelseramsan.

:arrow: Nappen glömmer hon snart, om ni gör det. Men det är klart att det kan vara en av orsakerna till att hon är mer frågvis.

Kommentarer på det :?:

Kram Lua.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej! :D

Jag funderar på mat också. Är hon riktigt proppmätt? Och här går inte heller att jämföra med hur mycket de äter, de två. Det ska inte gå att få ner en droppe/sked till i den lilla magen.
Även om hon borde vara mätt kan det mycket väl vara så att hon inte är övertygad om att det finns tillräckligt med mat. :!: Truga :!:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Såg att du redan har en tråd angående tvillingarsnas sömn. Så jag kopierar över den här tråden till den. Lättare för alla som vill hjälpa till när hela bakgrunden finns att läsa. Så nu är den här tråden stängd. :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"