Första natten nu idag, undrar lite

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Barbafinare

Första natten nu idag, undrar lite

Inlägg av Barbafinare »

ska kura vårt andra barn Vincent 10 månader och han somnade efter 40 min buffande och ramsande..Har alltid somnat vid bröstet och det är jättemysigt men inte på kvällen när man ska springa och amma efter en halvtimma en kvart eller två timmar.
Träffade Tessan som är kurare på Öpnna förskolan och hon gav mig inspiration och den där positiva energin som fick mig att komma ihåg
Anna W som jag faktiskt pratade med när vår dotter Vendela skulle vaggas varje kväll..
Samma misstag nu.

Känner ändå att jag kommer sakna att ligga och amma för på dagarna är det så himla mysigt...Fungerar det att göra så dagtid eller ska jag köra med vagnen hela tiden?
Petra alias Barbafin
Mamma till Vendela 03 och Vincent 07
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan och välkommen åter kan man nog säga! :wink:

Lilla fröken skulle nog bli hemskt förvirrad om hon ammades till sömns på dagarna och sen inte på natten, dubbla budskap blir det då.

MEN det är inget som säger att man inte kan ligga ner när du ammar och mysa och gosa.

Vanligtvis äter ju barnen oftas när dom har sovit, så det kan ju vara precis lika mysigt att plocka upp sömnvarm liten rosen knopp och bädda ner sig och amma, det innebär ju inte att man måste äta sig till sömns iallafall! :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"