För snart 4 veckor sedan upptäckte jag lite lite blod i trosan.. Jag var då gravid i vecka 12 med mitt andra barn. De jag pratade med på mvc trodde inte på missfall men sen fick jag lite mensvärk under de närmaste dagarna och jag visste då egentligen att det var något fel på bebisen..
Vi åkte in till akuten och satt där i 3,5 tim och väntade meddans hoppet sjönk allt mer..
Gynläkaren konstaterade med ett u-ljud att det inte fanns någon hjärtaktivitet jag fick stanna kvar över natten för att på morgen genomgå en skrapning..
Som sagt.. det har snart gått 4 veckor. Och tankarna på att försöka bli gravid igen finns där. Men jag vet inte om jag vågar.
Den har graviditeten skulle inte bli som den andra hade jag tänkt. Nu skulle jag njuta och vara glad! Inte gå runt och bekymmra mig en massa utan lite på min kropp och att jag efter 9 månader skulle ha 2 underbara barn
Jag hade börjat skriva lite dagbok och tagit lite kort något som jag inte ens vågade tänka på den första graviditeten..
Min sambo tycker inte att det är någon stor sak.. Det var ju ett missfall inom de 12 första veckorna, då vet man ju att 30 % får missfall. Men jag kan inte tänka så. Han blir förvånad när jag säger att jag kanske inte orkar gå igenom 12 fruktansvärda veckor av ovisshet igen och en hel graviditet full av oro.
Någon som har varit med om samma sak.. Eller som kan hjälpa mig våga försöka igen..
/Ledsen