Alterativ till buffning?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Boris

Alterativ till buffning?

Inlägg av Boris »

Frågar på en väns vägnar som ej har internet hemma.
De behöver kura sin 9 månaders. Frågan är om man kan kura ett sådant stort barn utan buffning? Han sover nämligen i spjälsäng på botten där man ej kan ta bort ena sidan så det är nästan omöjligt att nå ned till honom på ett bra sätt för att buffa. Solfjädern och tillrättaläggnig funkar ju men det räcker nog ej som verktyg eller? Antar att kurningen ska ske i hans säng eller kan kuren ske i stora sängen med föräldrarna sovandes på luftmadrass utanför?

Tack för ett superbt forum där man får konkreta svar, inte bara "se till att barnet är lugnt" utan här förklaras det hur man får barnet lugnt :idea: :D SUPER tycker vi!
Prinsessa född 06/04/2008
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Boris!

Jag tycker de ska kura i spjälsängen, inte i stora sängen.

Alltså, jag har buffat Anton när han låg på botten av spjälsängen, det gick bra. Är man gravid går det inte så bra... Är dom säkra på att dom inte når? Om dom når ner för solfjäder når dom vl ner för buffning? Sen att det tar död på ryggen är ju bara en hjälp att inte hamna i buffningsträsk :roll: :lol:.

Sedan om man KAN kura ett så stort barn utan buffning - ja det tror jag. Barn över 1 år kurar man ju oftast utan buff - men med större tilltro till ramsan. Om du vill ha ännu mer info om just det, så hoppas jag att du får det av någon säkrare än mig!

Hoppas det går bra för dom :D!
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Om man sätter en kudde på golvet framför långsidan av sängen och sticker in armarna genom pjälorna så kan man stå på knä och buffa ganska bekvämt. Det är som att jag ändå skulle vilja ha med buffningen till en 9 månaders, 8 mån ångesten har precis lagt sig och världen har stannat och så ska man raskt vända allt upp och ner iaf, så då skulle jag ändå vilja ha buffningen som lugnar rejält.

Vad tros?

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Boris

Inlägg av Boris »

Tackar, det är klart de bör kunna nå genom spjälen. Eller som ni säger perfekt sätt att ej hamna i träsket. Vår lilla Olivia sover ju fortfarande i vagnen mestadels så hade ingen riktig hum om hur svårt/lätt det är med nedsänkt spjälis.

Tack
Prinsessa född 06/04/2008
duggan

Inlägg av duggan »

Rapportera gärna hur det går! :lol:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"