Har trassel med eftermiddagsvilan för Philip. Nu tog jag upp honom, han har legat i 45 minuter. Gnällt,klagat och skrikigt. Han har jättesvårt att komma till ro på eftermiddagen. Vi lägger honom i hans säng, ramsar och går därifrån, när gnället och klagandet övergår i mer skrik liknande ton ramsar vi igen, det kan bli x8, x10 innan han tystnar för att sedan börja gnälla igen, vi försöker att hålla oss borta därifrån så länge som det går innan vi ev. ramsar igen, men oftast så fortsätter han och somnar in 5 min innan han skall tas upp alt. att vi får ta upp honom utan att han har sovit något alls. Kanske hans em-vila är för tajt med lunchvilan?
Schemat ser ut enligt följande:
06.30, god morgon + amning + ensamlek
09.00-09.45, sova
10.00, gröt
12.00-13.30, sova
14.00, pure + amning
15.15-16.00, sova
16.15, mellanmål
18.00, amning + tillägg
18.30, sova för natten
Är det något som vi behöver förändra eller har ni något annat förslag till att få honom att somna? Vagning fungerar på honom men eftersom att vi nu har kommit bort ifrån det(han vagnades tidigare och somnade endast i vagnen) och lägger honom i hans säng så vill vi ej tillbaka till vagnen, annat än vi är på promenad eller utanför hemmet.
Tacksam för råd/Sandra
Sömnpass på dagen
-
mamaSandra
Sömnpass på dagen
Flicka född 0407
Pojke född 0802
Pojke född 0802
Hej mamaSandra!
Jag ser att du har fler trådar här på Kurbarnen som berör samma barn. Det är lättare för oss som vill hjälpa om du håller dig till en och samma tråd när det berör samma barn. Det gör inget att inte trådnamnet stämmer överens med frågan. Du kan ju skriva in en ny rubrik på meddelandet om du vill. Så jag kopierar över dina frågor i din andra tråd så fortsätter vi där och stänger denna. TACK
Elle
Jag ser att du har fler trådar här på Kurbarnen som berör samma barn. Det är lättare för oss som vill hjälpa om du håller dig till en och samma tråd när det berör samma barn. Det gör inget att inte trådnamnet stämmer överens med frågan. Du kan ju skriva in en ny rubrik på meddelandet om du vill. Så jag kopierar över dina frågor i din andra tråd så fortsätter vi där och stänger denna. TACK