Hur ska jag klara av att ta hand om mina barn med dessa gravidhormoner

Igår var en helt katastrofal dag med alldeles för mycket skrik oh bråk.

Idag gick det mycket bättre (efter att ha läst på i BB hela kvällen om hur man bäst handskas med trotsbarn) fram till läggningen!! Då spårade det ur här hemma.... Noah har börjat skrika helt bessiningslöst när han vill få mig arg

Han skriker och springer runt. Och det svartnar nästan för mina ögon av ilska, vet inte vad jag ska ta mig till. Idag lyfte jag in han på toaletten så fick han stanna där tills han slutat. Sen att detta då var när jag skulle lägga Malte, som sen ska klättra ur sängen minst 3 gnger Och när dessutom Leo hade skrikit i en halvtimme vid läggningen, gjorde inte det hela bättre. Fullständig kaos och jag var alldeles för arg för att kunna reda ut allt på ett bra sätt

Sen när jag lagt alla så satt jag i hallen och grät en lång stund

BLÄ, måste det vara så här jobbigt att vara gravid
Hur ska jag kunna hålla mig lugn och stabil HELA dagen? Just nu kämpar jag mig igenom hela dagen, är lugn fast jag ibland vill kasta något hårt i väggen

Men på eftermiddagen är det så svårt!! Särskilt nu när Malte fullständigt vägrar sova efter lunch (roar sig med att klättra ur/lyta tillbaks i 1,5 timme istället

) Så är han sååå övertrött på eftermiddagen och går knappt få kontakt med ibland.... Och Noah hänger liksom på lillebror och blir tramsig, barnslig, skrikig...... Detta med skriket har för den delen blivit en riktig trots-grej.... För jag har så svårt att hålla mig lugn. Jag börjar skrika själv

oxå är det igång... Han vet att jag blir ursinnig så han gör det och tittar på mig, sen springer han iväg och skrattar och skriker på samma gång. Ska jag bara ignorera honom? Eller vad? Brukar ju låta han gå in på rummet och skrika, men då brukar han fortsätta när han kommer ut?? Detta kan ju då oftast vara, när lillebror ska sov tex eller när jag är upptagen tex med telefonen eller annat.
Förlåt, inser nu att jag skulle skrivit detta inlägg på klagomuren eller barnafostran istället

Men det började ju liksom att handla om mina gravidhormoner.... sen hoppade bara fingrarna vidare här.... behövde tömma ur mig lite.... har varit själv hemma med barnen i flera dagar, och inte kunnat prata av mig riktigt.... tack för att ni finns