Hej!
Och vad underbart elinmats!! Ett litet

. Så ljuvligt! Vilken lycka!
Jo, jag har kunnat tänka som så att varje barn är ju helt unikt och på så vis också varje graviditet, därför har jag kunnat glädjas väldigt mycket av både min andra graviditet och nu denna, tredje. Med mitt första barn som jag miste kände jag hela tiden en
enorm kärlek, ovanligt stark, om jag frågar andra hur de känt med sina graviditeter. Även efteråt när han var född så var det som att känna en hel livstids kärlek komprimerat på bara ett par veckor (innan han begravdes). Jag var så tacksam efteråt att jag tillåtit mig att känna all denna kärlek och lycka medans han levde. Det var som om min kropp visste tidigt...
Jag kan nog pga detta tillåta mig lättare att glädjas över det ofödda barnet, för om samma sak skulle (mot alla odds) hända igen, så har jag ju tagit till vara på varje dag med barnet så länge det får finnas här. Livet är ju här och nu

. Det som händer händer oavsett om jag oroar mig eller inte, jag kan bara äta, dricka och leva hälsosamt. Så varför inte passa på och njuta medans tid är. Lätt att säga, oftast mycket svårare att genomföra

.
Så självklart har jag också haft mina tunga stunder

. Men jag tror att jag har haft mycket positiva hormoner under min andra graviditet som hjälpt mig VÄLDIGT mycket och hoppas att de ska dyka upp till denna gång också

. Känner mig mest som att jag har pms...
Och längtan och saknaden efter David är och förblir oavsett lika stor, för alltid

.
Men med mitt andra barn var jag glad och förväntansfull men kärleken lät sig dröja innan den kom fram efter förlossningen. Jag kände och visste att all kärlek fanns liksom i en jätteflaska ovanför mig, men med världens minsta hål där kärleken skulle sippra ut ur. Antagligen en försvarsmekanism, och jag lät det vara så för jag visste att hålet skulle bli större och större och det blev det också och efter några veckor så älskade jag honom lika mycket, vilket jag också alltid hade gjort men kärleken var bara lite "blygare" denna gång
Kram

!