två månaders flicka behöver hjälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
emma Sandwall

två månaders flicka behöver hjälp!

Inlägg av emma Sandwall »

Hej!
Vår dotter har precis blivit två månader och vägrar somna på kvällen. Vi får hålla på en timme varje kväll med att få henne att somna. Vi har samma rutiner varje kväll med bad, mat osv och buffar och buffar. Hon har napp i munnen, är det bra? Vi vill att hon ska sova runt åtta och det gör hon bara ibland.
Hon sover sen till ett varje natt och är då hungrig. Vill gärna ta bort detta mål men vet ej hur. Ska jag väcka henne vid kl.tio och ge mat istället? Sedan vaknar hon och bökar runt i sin säng mellan fyra och sex varje natt. Då verkar hon inte hungrig utan bara orolig och grymtar men skriker ej. Hur får man henne att sova då?

På dagen sover hon regelbundet men endast mycket små tupplurar varje gång. Sen är hon aktiv ca två timmar igen. Hon skriker nästan aldrig efter mat mer än när jag trugar och trugar att hon ska äta mer.Hon äter var tredje timme ungefär och vägrar ta bröstet oftare. Hur gör jag?
Räcker detta?

Kan någon vara snäll och göra ett schema över SM för vår dotter. Hur långa hennes sov tider ska vara osv. Vi ser gärna att hon vaknar runt halv åtta och ligger i sin säng och sover runt kl. åtta på kvällen.

Både min man och jag har läst Sova hela Natten och Barnaboken men får ändå inte kläm på det hela. Hur gör vi när hon vaknar och vägrar sova? buffa , ramsa eller vagna?

Tack på förhand!
Majkens mamma. Majken är född 080518 i vecka.40+3
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan och välkommen :lol:

Detta forum är för regelrätta kurbarn över 4 månader, men om du startar en ny tråd under "späda barn och små" så kommer du att få fantastiskt bra hjälp av standardmodellen.

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"