Resa bort under kuren

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mamaSandra

Resa bort under kuren

Inlägg av mamaSandra »

Vi är i SHN slutskede (hoppas jag, 2vecka ca)
Sov till halv 7 i morse och på med dammsugaren i ett huj :!: :) Sen sov ( :?: ) han till klockan 7 och blev väckt.
Nu är frågan: när kan man sova borta? Jag vill för allt i världen inte äventyra hans sovande nätter :!: Skulle åkt bort nu på söndag men hav avbokat övernattning (märkligt det där med att få folk och förstå, de tycker i stället att man låter barnet styra ens liv...)
Har tänkt resa till farmor i mitten av nästa vecka och stanna några nätter där.
Vad tror ni om det :?: :idea:

Hejhej från nöjda familjen :D
Flicka född 0407
Pojke född 0802
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej nöjda familjen! :D

Strunta du glatt i folks åsikter. Det är så klokt av er att sätta barnets behov först nu under kuren. Det är en investering i att sedan kunna vara exakt hur fri som helst, när barnet kan läggas var som helst, av vem som helst (och hur som helst höll jag på att säga :wink:). För så blir det faktiskt och det är magiskt!

Nog tycker jag att ni kan resa bort nu när 2 veckor har gått. Det jag skulle vara noga med är att det finns ett eget krypin till lilleman som är rejält mörkt. Och så en STOR varning för att man lätt tappar huvudet på bortaplan, just för att man inte vill störa någon, inte vill förklara vad man håller på med, tycker det är lite skämmigt att ramsa kanske.... Så om du har koll på DIG och DITT agerande hos farmor så blir allt superbra, det är jag säker på!

Lycka till!

Kram Tinis :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"