femte natten - hurraa!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

femte natten - hurraa!

Inlägg av JH »

I natt sov Elsa mellan 19-03.30!!! Sen behövde hon ramsas en gång, somnade om, vaknade 04.30 - en ramsa, somnade om och sen hade vi en jobbig period mellan 05.15-06.30. Tror att hon vaknade till nån gång innan halv fyra, för jag tyckte att jag hörde henne, men då somnade hon om alldeles själv! =D> :D

Det går verkligen framåt och även om man inte ska ropa hej än, så känns det som att det mest är vargtimmen som spökar, eller :?:

Problemet nu är mer dagslurarna.... :? Hon skriker jättemycket när jag lägger ner henne, men somnar till sist. Sen vaknar hon för tidigt och jag hör att hon fortfarande är trött, men det är så svårt att få henne att somna om utan att vagna, vagna. Så tyvärr jag har gjort det i ibland :oops: Men aldrig på natten!

Ett sista problem är att jag och maken är JÄTTEtrötta trots att lillan sov så länge - varför? Jo vi vaknade vid 02.00 och undrade vad som stod på,det var ju så tyst! - var tvugna att gå in och kolla att hon andades (har inget andningslarm, hon sovit på mage sedan hon var 3 veckor och vägrat allt annat :) ) Sen kunde vi inte somna om förrän vid 5, men då vaknade ju hon helt #-o Men vi hittade på lite annat kul de där timmarna istället.... :twisted: :D

Ja, nu ska det blir spännande att se om det går lika bra inatt!
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
br

hurra

Inlägg av br »

=D> Bravo! visst blir man lite förvånad! fösta gången jag var med och ramsade sonen och han somande om omedelbart trodde jag inte att det var sant :D

Vargtimmen kan tyvärr sitta i ett tag :( förr oss tog det uppemot en månad innan det kändes bra! Än idag kan han strula lite p åtidiga morgonen, men oftast ligger han och gnolar för sig själv och det kan han ju få göra

Jag kan beträtta att vi körde kuren i två omgångar! I första omgången koncenterade vi oss pånatten och på dgarna fick han somna när vagnen rullade. Vi höll på sovtiderna men lät sonen somna til vagning! När nätterna satt så gjorde vi dagsluraran! NU så sover sonen oftast i sängen p åfm och rullande i vagnen på em.

Lycka till och var beredd påatt det kan bli sämre just som ni lutar er tillbaka och tycker att dethär går ju skitbra!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Fint jobbat! Och varning för övervagnande. Läs om saken på verktygslistan :!: Man måste hela tiden GÅ från vagnen, inte fastna där men än allrahögst två minuter i stöten och sedan INTE vagna längre än man vagnade. Låt ramsan avsluta vid promenaden bort, bort :!: Så tar den snart över som den ska - läs om den också... och öva, öva (grannarna får flytta men det hade de kanske tänkt ändå, ha!) :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"