Vet inte om mitt inlägg hamnar på rätt ställe nu, men jag chansar!
Vår 2-månaders kille har haft en tuff start i livet med mycket ont i magen. Han är inget kolikbarn, men har likväl haft väldiga problem med magont och gaser i magen. Nu verkar det som att vi har fått bukt med det, och han har inte alls så ont längre. Tyvärr innebar hans magonda att han inte har lärt sig att somna själv, han har alltid skrikit hysteriskt när han ska sova och vi har burit honom i famnen för att lugna honom, och där har han till slut somnat. Tidigare gick det att lägga ner honom när han väl somnat, men nu vaknar han direkt och det enda som fungerar är att ta upp honom och bära honom igen. (Vet att jag "räddar" honom varje gång jag gör så, men jag är för osäker för att veta vad jag ska göra istället...)
Hade han varit första barnet hade det fått vara så ett tag till, men nu har jag ju ett barn till på 19 månader att ta hand om, och det börjar bli ohållbart att bära på lillebror hela tiden när han ska sova. Storebror föddes med rutiner, där var det bara för mig att haka på och det var inte de problemen. Enda jag har behövt göra med honom var att vagna på dagtid under en kort period.
Jag har efterfrågat råd på olika forum och jag vill gärna veta vad ni har för åsikter om hur jag ska göra för att få honom att somna. Vill också veta om ni tycker att det är för tidigt för att göra någonting alls, jag kanske bara ska bida tiden lite?
Hur söva 2-månaders?
Hur söva 2-månaders?
J = Storebror nov 06
S = Lillebror april 08
S = Lillebror april 08
-
ilindstrom
Hej LisaMarie och varmt välkommen hit
Först och främst vill jag grattulera dig till den lille juvel
Jag förstår absolut att det här är en ohållbar situation för hela familjen framförallt för minstingen som inte får sin välbehövliga sammanhängande sömn som gör att han kan utvecklas och frodas.
För att du ska få så bra råd som möjligt här på AW´s forum så hänvisar jag dig till späda och små. Där kommer Elle
och TorsMamma
att hjälpa dig att hitta lillens rytm som passar ert liv mha. standradmodellen. I barnaboken så kan du läsa om standardmodellen och den beskrivs super där tycker jag. Har använt mig av den på mina två yngsta barn och den är super. Ser fram emot att få följa er resa på späda och små.
hälsningar
Ida
Först och främst vill jag grattulera dig till den lille juvel
Jag förstår absolut att det här är en ohållbar situation för hela familjen framförallt för minstingen som inte får sin välbehövliga sammanhängande sömn som gör att han kan utvecklas och frodas.
För att du ska få så bra råd som möjligt här på AW´s forum så hänvisar jag dig till späda och små. Där kommer Elle
hälsningar
Ida