Exempel på "istället för dagis"

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Mule
Inlägg: 299
Blev medlem: ons 02 nov 2005, 15:16
Ort: SÖLVESBORG

Exempel på "istället för dagis"

Inlägg av Mule »

Hej!

Jag tänkte bara berätta om vår lösning på "istället för dagis" med vår lille som fyller två i sommar. Jag har varit hemma i fyra år och chefen var ganska tydllig med att han tyckte att jag skulle komma igång lite igen till hösten. Jag känner också själv att jag nog skulle vilja arbeta lite. Dessutom, om jag skulle vara hemma på heltid ett år till skulle min man vara tvungen att jobba fem dagar i veckan. Han vill ju också träffa barnen. Så han ska vara hemma varje måndag och då hoppas jag kunna jobba länge - kanske 10 timmar. Han kan tyvärr inte vara hemma mer än en dag i veckan och jag måste jobba mer än en dag, eftersom jag är gymnasielärare. De 5-6 timmar som jag hade tänkt jobba på tisdagen har vi nu löst genom att en tjej som ska ha barn i juni kommer och passar barnen då. Hon tar med sig bebisen, vilket jag tror mina kommer tycka är jättespännande. Det kostar ungefär lika mycket, eller lite mer, än om vi hade haft lilleman på dagis på heltid. Otroligt på ett sätt, men å andra sidan tycker jag att maxtaxan gör dagis oförskämt billigt. Storasyster stannar hemma och är med lillebror och han behöver inte lämna sitt hem, där han är trygg.

Ville bara ge ett exempel på "istället för dagis"!

Mule med snuttan (04) och prinsen (06)
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Grattis till superfiffig lösning :thumbsup: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

=D> :heart:

Härligt!

/Fjällmor
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Vilken bra lösning!
TAck för det tipset :D
Hoppas du rapporterar sen hur det går!

Sophie
Mule
Inlägg: 299
Blev medlem: ons 02 nov 2005, 15:16
Ort: SÖLVESBORG