Min dotter är snart 4 månader (född 31 jan).
Hon har sovit bra och inte velat ha napp. Däremot snuttat lite på fingar o tummen. Men helt plötsligt verkar hon missnöjd och biter och ålar sig. Hon har svårt att somna och sover inte så länge. Är det tänderna redan? Eller ska jag försöka med napp nu. Kan det vara sugbehovet som är starkare helt plötsligt?? Kan det vara att hon nte är riktigt nöjd med maten. Hon äter bra ca: 200-220 ml ersättning per mål 4 ggr / dag + kvällsslurk 8ca: 140) + nattmål (ca 150).
hon väger 6800 gram och bvc tyucker väl att hon får för mycket mat. Men jag vill ju att hon ska vara nöjd.
tänder eller sugbehov???
tänder eller sugbehov???
Emmas och Sofias mamma
Hej
Jag tycker inte du ska börja laborera med napp nu om du så bra har hållit henne borta från den
För jag tror att om det inte var tänder skulle händer och fingrar duga alldeles utmärkt nu också...
Emma fick sina två första mellan 4-5 månader och det är inte ovanligt att dom börjar komma då.
Kan ju bli lite ledset och åligt, irriterat då men det går ju över ganska snart så håll ut är mitt tips för jag satsar mina pengar på tänder
Kram Tessan
Jag tycker inte du ska börja laborera med napp nu om du så bra har hållit henne borta från den
För jag tror att om det inte var tänder skulle händer och fingrar duga alldeles utmärkt nu också...
Emma fick sina två första mellan 4-5 månader och det är inte ovanligt att dom börjar komma då.
Kan ju bli lite ledset och åligt, irriterat då men det går ju över ganska snart så håll ut är mitt tips för jag satsar mina pengar på tänder
Kram Tessan