Om ett par veckor är det dax för vår Nellie (4mån) att sova hela natten och skippa nattmålet. Vi måste bara läsa in oss riktigt ordentligt!!
Jag har nu några frågor kring starten.
Hon har napp nu och den stör på natten eftersom hon blir jätteledsen när hon vaknar och inte hittar den, och likaså på dagen när hon sover i sin vagn. Får alltid stoppa i den en omgång på dagen vid varje sovtid.::
Nu sover hon från 20.00 (läggs kl 19.30 med flaska och skratt och sover kl 20.00) till ca: 2.00-3.00 ammas då och somnar om igen (tar ca 15min) sover vidare till 5.00-6.00 och börjar då knöla med nappen och ormar sig en massa (har haft gaser i magen också så hon fiser en massa på morgonen) och vill inte sova längre. Somnar om henne för det mesta, för att sova till 06.30-7.00. Detta blir ca 11 tim (sover i vårt sovrum i spjälsäng nu)
På dagen sover hon 8,30-10,00 (denna luren går bra), 12.00 - 14.00 (går ganska bra men vill nu börja vakna 30min för tidigt) Vid denna luren vaknar hon nästan alltid efter 45 min men jag lyckas somna om henne. På kvällen blir det lite konstigt och två 30 min-lurar eller en 1 timmes-lur läggs. Detta pga att vi inte lyckats hitta ett fungerande schema. Detta blir ca 4,5tim
Sover inne eller ute i vagnen alla lurarna)
Det blev en himla massa frågor och jag hoppas att någon orkar läsa det och svara mig. Vi är jättemotiverade till detta med den främsta anledningen att Nellie inte verkar riktigt nöjd med livet som det är. Hon är ganska gnällig och trött. Vill ju att lillan ska vara en glad liten skit
Massor med kramar från en taggad Rebecca