När slutar dom spy?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Puffis
Kontakt:

När slutar dom spy?

Inlägg av Puffis »

Leo, 7 månader har alltid kräkts väldigt mycket. Inte så att han kräks upp allt, men många små, spyor blir det. Det har inte rört mig något särskillt, babyspyor är inte så äckligt. Har hört att det ska gå över när de börjar äta fast föda. Det har han nu gjort ganska länge, men han spyr lika gjärna upp den också. Jag som är en så pass lat mamma börjar drunkna under tvätthögen nu...

Nån som vet?

(inget jätteproblem, bara en fundering, snarare)
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Rufus kräktes tills han var ungefär 10 månader, då slutade det nästan över en natt. Fast föda gjorde ingen större skillnad, så undvik blåbär och morot om du är rädd om kläderna. :) Vi bytte inte alltid, det blir för bökigt. Däremot undvek vi hängselbyxor, för då räcker det med att byta bodyn... :)

Kram
/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Samma med Edvard. Runt tio månader var han med. Hipps tomatburkar kan man också skippa... :?
dukat

Inlägg av dukat »

Känner också igen mig, tror storebror höll på tills han var närmare året. Lillebror lämnar också ständiga spår efter sig. :wink:

HM har små haklappar med plastad frotte på baksidan och kardborreknäppning i nacken. Vi har skaffat ett helt gäng sådana - sparar ett antal tröjor per dag på det viset.
Mamma till två söner
storebror född juli 04
lillebror född okt 07
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ikeas har räddat oss... :D
Ewa

Inlägg av Ewa »

TorpSara skrev:Samma med Edvard. Runt tio månader var han med. Hipps tomatburkar kan man också skippa... :?
Eller hur :shock: omöjligt att få bort!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"