Leo, 7 månader har alltid kräkts väldigt mycket. Inte så att han kräks upp allt, men många små, spyor blir det. Det har inte rört mig något särskillt, babyspyor är inte så äckligt. Har hört att det ska gå över när de börjar äta fast föda. Det har han nu gjort ganska länge, men han spyr lika gjärna upp den också. Jag som är en så pass lat mamma börjar drunkna under tvätthögen nu...
Nån som vet?
(inget jätteproblem, bara en fundering, snarare)
När slutar dom spy?
När slutar dom spy?
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Rufus kräktes tills han var ungefär 10 månader, då slutade det nästan över en natt. Fast föda gjorde ingen större skillnad, så undvik blåbär och morot om du är rädd om kläderna.
Vi bytte inte alltid, det blir för bökigt. Däremot undvek vi hängselbyxor, för då räcker det med att byta bodyn... 
Kram
/Ewa
Kram
/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
-
TorpSara
Känner också igen mig, tror storebror höll på tills han var närmare året. Lillebror lämnar också ständiga spår efter sig.
HM har små haklappar med plastad frotte på baksidan och kardborreknäppning i nacken. Vi har skaffat ett helt gäng sådana - sparar ett antal tröjor per dag på det viset.
HM har små haklappar med plastad frotte på baksidan och kardborreknäppning i nacken. Vi har skaffat ett helt gäng sådana - sparar ett antal tröjor per dag på det viset.
Mamma till två söner
storebror född juli 04
lillebror född okt 07
storebror född juli 04
lillebror född okt 07