Bara väntan....
Bara väntan....
Här är det så lugnt, så lugnt.
Vad göra med väntetiden?
Har ni några roliga idéer? Kan ju inte BARA ägna mig åt att gå långpromenader med hundarna och sitta vid datorn och chatta...
Vad göra med väntetiden?
Har ni några roliga idéer? Kan ju inte BARA ägna mig åt att gå långpromenader med hundarna och sitta vid datorn och chatta...
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
-
TorpSara
-
Gäst
Åh, du kan få komma hit och vänta med mig
Här är det dock inte tal om att lyckas fördriva tiden, utan att ge en två-åring dagar som åtminstone innehåller NÅGOT annat än dvd och tv. Jag är så trött att jag håller på att gå sönder, och vill helst ligga på soffan hela tiden.
Anton är dock suverän på att underhålla sig själv (och mig), så för alla höggravida kan jag rekommendera en tvååring att titta på från soff-kanten! Idag har konster på trehjuling stått på programmet!
Nä, men seriöst. Jag har tre veckor kvar till bf, och är ruskigt otålig redan...
Kan du laga mat? Baka? Det är mitt favorit-tidsfördriv. Senaste projektet är danska rågbröd, jättegoda!!

Här är det dock inte tal om att lyckas fördriva tiden, utan att ge en två-åring dagar som åtminstone innehåller NÅGOT annat än dvd och tv. Jag är så trött att jag håller på att gå sönder, och vill helst ligga på soffan hela tiden.
Anton är dock suverän på att underhålla sig själv (och mig), så för alla höggravida kan jag rekommendera en tvååring att titta på från soff-kanten! Idag har konster på trehjuling stått på programmet!
Nä, men seriöst. Jag har tre veckor kvar till bf, och är ruskigt otålig redan...
Kan du laga mat? Baka? Det är mitt favorit-tidsfördriv. Senaste projektet är danska rågbröd, jättegoda!!
-
ms Sophie
Haha, känner så igen mig i detta!TorpSara skrev:Tja, jag hade laddat gärnet med dataspel (strategispel) för att jag skulle gå över tiden, men tji fick jag!
Man "ska" ju gå över med första barnet... var jag helt säker på! Så jag planerade utifrån det, hela sommaren och semestern!
Tji fick jag. Natten till min 4:e lediga dag började värkarna.
Alla mina planer, böcker att läsa, vänner att träffa gick om intet
Men fika med vänner, läsa böcker, promenera (som du ändå tänkt), äta praliner på soffan
Förutom att äta praliner på soffan så är det ungefär vad jag ägnar mig åt... Idag blev det nästan två timmar på långpromenad med hundarna, var så fint väder att ajg inte ville vända och gå hem... Går hur bra som helst att promenera så länge jag inte stannar - då tar det en stund att få igång höfterna igenms Sophie skrev: Men fika med vänner, läsa böcker, promenera (som du ändå tänkt), äta praliner på soffan, göra såna saker du skjutit upp - plocka med pappershögar, sortera kort, rensa skåp etc.
HAr ju oxå fått höra "att man går alltid över med första barnet" men i mitt oförstånd trott att det inte gäller mig, då jag ilat runt som en iller för att göra en massa saker i god tid innan, så nu känns det som bara väääääntan
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
Jag tycker också det var strängt att gå över tiden 8) för det tyckte jag att jag gjorde när jag väntade Sigge. Emil kom fyra veckor för tidigt, alltså i vecka 36 och då förväntade jag mig, lite i alla fall, att även Sigge skulle ha den goda uppfostran att komma tidigt. Men se han gillade att ligga i magen och goa sig, han är sån han. I mitten på v 37 behagade han att komma ut och då hade jag ju gått en och en halv vecka över tiden. Eller kanske inte
.
Snart, snart så är det dags.
Kram Susan
Snart, snart så är det dags.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Jag vet något som inte ni vet för Wifsta och jag är gamla vänner. Men mer än så säger jag inte, jo jag kan ju säga att allt har gått bra. För övrigt är mina läppar förseglade tills Mamma Wifsta personligen kommer hit och berättar mer. 8)
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!