"Hetsjakten" ersatt med den vackraste berättelsen

Här hamnar favoriter från samtliga forum till erinran, inspiration, nyskapande
sömnlös
Inlägg: 295
Blev medlem: fre 23 feb 2007, 14:29

Inlägg av sömnlös »

Vi tillhör också de lyckligt lottade som hittade hit när prinsen var ett år!
Jag kan skriva under på att shn-kuren fungerar. Vår goding tycker om att sova.
:heart: :D :heart: :D :heart: :D :heart:
:heart: Med prinsessa -04 och prins -06 :heart:
Puffis
Inlägg: 699
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 23:24
Ort: Gamleby
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

åh, vad jag skulle vilja vara en fluga på axeln när de berättar för BVC. :shock:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Krümel
Inlägg: 620
Blev medlem: fre 10 dec 2004, 12:28
Ort: Borlänge

Inlägg av Krümel »

Vilken läsning! Ögonen tåras och jag ryser riktigt. Det är så fantastiskt! :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Tidig sms-rapport, mer ska följa :wink: :lol:

Femte kurnatten för lille F (mamma jobbar varje torsdag och pappa är hemma):

:arrow: " God morgon! Hoppas du haft en lika bra natt som jag! Killen har vaknat två gånger, en gång vid två och en gång vid fem. No problem, ramsa och så somnade han om som en stock. Jag jobbar i dag, brukar se fram emot denna dag. Men i dag skulle jag hellre vara hemma och njuta av min gullegris."

O:) :heart: :sleep: :heart: O:)
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Och den vackra fortsättningen - ur mail i dag:

:arrow: "Förlåt om jag inte hörde av mig i går kväll som jag hade lovat. Nu har jag börjat slappna av och plötsligt blivit så trött...

Jag sitter här framför datorn och myser med en kopp kaffe. Fille sover, pappa är på jobbet och jag njuter!

Kurandet går över all förväntan. Vi följer schemat strikt och har än så länge inte mött på några större problem. Jag har misslyckats en gång, det var i förrgår vid korta 16:30-luren. Då ville inte Fillevipp somna. Jag ramsade vid tre tillfällen utan resultat. Men, jag lät honom ligga kvar i sängen och gick inte in i rummet under de tjugo minuter som var tänkta. Så jag tror inte att det är någon fara på taket... I natt så strulade han lite mer än tidigare, men det är en baggis. Hmmm, mamma har nog blivit lite för bekväm!

* 19:30 Tillrättaläggande, solfjäder, ramsa x 4. Killen smågnölar och är på väg att somna in, jag ger då bekräftelseramsa. Han vaknar då till igen, men jag lyckas med ramsandet vid nästa insomningsförsök.

* 01:20 Första uppvaket. Nemas problemas. Ramsa x 4 sen tyst.

* 03:45 Andra uppvaket. Nemas problemas. Ramsa x 4 sen tyst.

* 05:00 Tredje uppvaket. Killen smågråter, jag ramsar x 6. Han fortsätter gnöla. Jag ger ramsa x 4 var tionde minut fram till klockan 06:30 då han somnar om. Här misstänker jag att jag var lite för aktiv. Kanske skulle jag slutat ramsa efter ca tre försök (30 minuter) och istället satt på radion med lite klassisk musik.

* 07:00 God morgon med buller och brak!

:arrow: Jag håller på och skriver ett brev till dig. Det är nog mitt sätt att sätta punkt för den tid som varit och se hur ett nytt kapitel i livet öppnar sig.

Var föresten hos doktorn i onsdags, nu jädrar är jag på gång med nedtrappning av antidepressivt.

Jag tycker att tiden med dig var underbar. Så mycket har jag nog inte utvecklats de senaste tio åren."

:oops: :lol:

O:) :heart: :sleep: :heart: O:)
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Mamma:

:arrow: "Sitter vid datorn och skrattar högt!

Här kommer stans kortaste rapport angående natten. Alltså håll i hatten, här kommer natt 7.

* 19:30 Läggning à la SHN. Ramsa x 4, bekräftelse ramsa x 4. Huj huj, hela nattningen tog två minuter.

* 02:22 Plutten vaknar och smågråter. Ramsa x 4. Sen snarkas det för fullt inne i hans rum.

* 06:30 Nu har killen vaknat och tycker det är dags att gå upp. Ramsa x 4 för att han ska förstå att han är trygg och att det fortfarande är natt. Lite joller fram till 07:00 när det är god morgon med "kukkeliku klockan är sju" (Filles favorit).

:arrow: Jag är så förstummad över min lilla kille. Nytt liv för oss alla! Han mår så bra, är harmonisk och glad. Vår lilla Fillevipp älskar livet och vi njuter varje sekund.

:arrow: Vårt ändlösa bärande på ett gråtande barn är ett minne blott.

:arrow: För första gången på snart sju månader känner jag mig trygg i mitt moderskap.

:arrow: Äntligen börjar jag förstå vad du menar med att små barn ska avnjutas!"

O:) :heart: :sleep: :heart: O:)

Hej då, lilla Fillevippen, nu behöver du bara njuta av det goda livet och dina underbara föräldrar :wink: :lol: :heart: :lol:

Massor med pussar på lilla näsan skickar jag med dig och kärlek :heart: kärlek :heart: kärlek :heart:

:-({|=
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Rapport i dag:

:arrow: "Ville bara berätta att det går jättebra. Filip sover och snusar - inatt från 19:30 till 05:30. För att därefter få en kort ramsa och sova vidare till 07:00, då jag väckte.

:arrow: Vi har utan att överdriva fått ett nytt liv.

:arrow: Det värmer så i hjärtat när jag ser min lillprins glad och harmonisk, krypande över köksgolvet med rosor på kinderna. Det bleka, trötta och stela ansiktsuttrycket är borta."

O:) :heart: :sleep: :heart: O:)
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Solglimt
Inlägg: 234
Blev medlem: mån 11 dec 2006, 12:24

Inlägg av Solglimt »

Tåras i ögonen på mig när jag läser denna berättelse. Underbart! =D>
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:

:sleep: :-({|=
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Puffis
Inlägg: 699
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 23:24
Ort: Gamleby
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Så underbar berättelse! Jag är fortfarande mycket nyfiken på vad de ska säga på bvc... hihi... De ser väl ut så här: :shock:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

Puffis skrev:Jag är fortfarande mycket nyfiken på vad de ska säga på bvc...
:D Ack, du anar inte hur många gånger det hänt genom åren (eller det anar du kanske) att föräldrar, som fått sina barn kurade av mig, eller som kurat själva, glädjestrålande visar upp den ljuvliga ungen som sover som en stock plötsligt och tror att bvc ska jubla. Det är ju då folk som har sysslat med detta lilla barn, engagerat sig, hört på bekymmer i månader, bevittnat den stegrande föräldradesperationen, försökt råda och hjälpa, skickat vidare till barnläkare och / eller psykolog, gjort "allt" - och lyckats förmedla till föräldrarna att de verkligen bryr sig om det lilla barnet och dess välbefinnande (namnet var Barnavårdscentral).

Så de lyckliga föräldrarna tror de ska mötas av glädje och förtjusning, för barnets skull: "Nejmen SOVER han nu! Äntligen! Så UNDERBART :!: "

I regel - jag säger inte alltid, men i regel - har kommentaren i stället blivit:
"Jaha, ja. Ja, han var väl mogen för det nu."

Det vill säga: han skulle ha börjat sova i vilket fall. Med eller utan SHN, och verkligen med eller utan AW. NU, som genom ett trollslag. På grund av hastigt påkommen mognad.

Och poff, betydde barnet plötsligt ingenting :shock: :cry: :^o

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D MÅL :!: :lol: :!:

Sms från mamma:

:arrow: "Ville bara meddela att Fille sovit hela natten utan ramsa. Väckte honom klockan sju. Iiiiiiii! Det är FANTASTISKT."

O:) :heart: :sleep: :heart: O:)
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

\:D/ =D> \:D/ =D>

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
aas
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 30 aug 2007, 09:07

Inlägg av aas »

Hej hej!

Jo jag ska rapportera om mitt samtal med BVC. Det var så super dumt...

"Jo, du vet väl att AW:s metoder är kontroversiella, i vissa fall livsfarliga."

Blir så ledsen och arg. Tänker på vad som hade hänt om vi inte fått hjälp - det om något hade varit livsfarligt.

Min tacksamhet till Anna är så stor.

Vi love you!
Puffis
Inlägg: 699
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 23:24
Ort: Gamleby
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

så tröttsamt! :cry:
Men kul att pojken sover!!! :D (det är klart att han sover!) :D
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Skriv svar

Återgå till "Klistrade favorittrådar"