Natt nr två

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Soph

Natt nr två

Inlägg av Soph »

Nu har andra natten passerat, och precis enligt riktlinjerna vaknade han mycket mer sällan!!! :)
Somnade jättelätt på kvällen, men var oxå rejält trött!!! (mellan 20-20,30)

Vaknade 00,30 ungefär och blev omsövd på 2 minuter. Vaknade igen vid 3tiden och somnade på 25 minuter (lite orolig och fick sövas ett par gånger med både vagning och ramsa) och sedan började han småvakna vid 04,40 och höll på så resten av morgonen, sov lite från och till i 10-15 minuter,

Nu till dagens frågor
1.
Ibland när jag lagt honom (eller söver om) så ligger han och småpratar hellre än gråter/gnäller. Ska jag tolka det som 'frågor' som behöver svar/bekräftelse eller ska jag låta honom ligga så tills han somnar eller blir ledsen?!

2.
I morse när jag sövt om Lucas från ca 04,40 till 06,20 så låg han tillslut klarvaken i sin säng, glad och pratade. Jag viste inte vad jag skulle göra så när jag försökt ramsa honom till somns i 20 minuter plockade jag upp honom, en halvtimme - 40 minuter före schemat. Han var som sagt glad och inte alls gnällig.
Vad ska man göra, låta dem ligga i sängen/vagnen tills det är dax att stiga upp eller vänta på att de blir ledsna, söva om eller plocka upp
*förvirrad*

Så jag har som sagt inte skött mig helt som jag skulle under natt 2 :oops: men jag är ganska nöjd ändå!

KRAM
Mamma till Lucas f?dd 11e oktober 2004
Shn-kurar fom 27/2
camilla

Inlägg av camilla »

Du skulle latit honom ligga kvar, 30-40 min e lang tid och ev skulle han ha somnat om. Sa lange han ligger och pratar sa gor du INGENTING, fortsatter med ditt som om du inte horde honom. Somnar han om e ju det jattebra och borjar han istallet grata sa ramsar du. Man erbjuder somn, vill han inte ta chansen att sova sa ar det upp till honom men han far inte bli ledsen om du forstar vad jag menar.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"