När börja med smakisar??

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Erika

När börja med smakisar??

Inlägg av Erika »

Hej alla!

När är det lämpligt att börja med smakisar :?:
Lillen sitter med vid bordet i sin stol när vi äter och jag tycker så synd om honom som inte får smaka något..
(Han blir 4 månader på söndag)

Jag har handlat hem både fruktpureer och banangröt (fr 4 mån)
och bananer finns alltid hemma....
(Jag ammar mindre och mindre, nu när han äntligen tar flaskan :D )

Nu är jag lite nyfiken - när började ni med smakisar... :?:

//Erika
Mamma till tv? sm? pojkar :)
Gustaf (april -97) och Noah (nov -04)

Inlägg av camilla »

Vid 4 manader borjade vi. Visar han intresse for at smaka sa kan han val gora det, forr borjade man ju vid 3 manader... Tank bara pa att banan kan vara stoppande for vissa barn sa hall koll pa bajset!
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

4 månader var mina flickor.
Om du har videokamera, kan det vara kul att dokumentera! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
father of sons

Inlägg av father of sons »

Hej

Vi började också kring 4 månader.

:D
Mindy

Inlägg av Mindy »

Vi har precis börjat! :D Med mosad banan utblandad med bröstmjölk. Han tycker om det! :D Eftersom han bajsat lite mindre igår och idag så gav jag två tsk katrinplommonpuré (DEN tyckte han om direkt!) och sen blev det tömning i blöjan vill jag lova. Oj, jag vet inte om det var plommonpurén men det slogs bajsrekord i alla fall! :lol:
Vi har kört med banan i en vecka ungefär, provade päronpuré igår - den gillade han inte alls men fick lov att äta ändå.
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Jennie

Inlägg av Jennie »

Min äldsta började jag med smakportioner när han var 5 mån och den yngsta när han var närmare 6 mån. För mig har amningen varit väldigt viktig och båda två har trots lite senare introduktion med smakportioner haft väldigt god aptit :D

Men med det som med mycket annat är det ju individuellt, man bestämmer själv helt enkelt! :D Det är ju dessutom otroligt roligt att få se de små minerna och grimaserna när de får i sig riktig mat för första gångerna - jag håller med - helt klart värt att dokumentera!
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"