Ok, låter bra.
Sängen är inte viktig, han kan ju lika gärna ligga i vagnen och du går ut och går under lurtiden. Om du har en bra vagn som går att sova på mage i. Jag tror de brukar säga att det är bra om du gör lika ett tag framöver, t.ex. lur ett inne, lur två i vagnen, lur tre inne, tills tiderna blivit en vana, då är det inget problem att ändra. Det handlar väl om någon vecka.
Om du går med vagnen behöver du inte ramsa, bara gå. Men ska han sova ute i en vagn som står still är det ju bäst om han somnar när den står still, så det blir lika hela tiden.
Dagramsan brukar vara utan ordet natt.
Du har 11 timmar natt, då blir dagen längre, kanske det behövs fyra lurar. Jag har alltid haft 12 timmar, det har jag inte tänkt på. :-k Behåll det du bestämmer dig för iallafall ett par veckor, före det är det för tidigt att utvärdera.
Nu under kuren får du vara riktigt rolig iallafall

så han håller sig vaken när han ska vara vaken, man kan t.ex gå ut och ta luft, bada, plaska i diskhon, social delaktighet är ju aldrig fel heller. (Vet du vad det är? Det hör inte till kuren men är bra ändå

)
Men om det verkligen är kris och supertrött så låter du honom sova exakt fem minuter, utöver schemat. Ändra inte ordinarie sovtiderna p.g.a. det.
Har du läst Lathunden? Den tyckte jag var bra.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=21
Att man kommer ihåg att backa varje natt är viktigt, så gott det går, man får lyssna av. Vanlig sak som många glömmer.