Oj, förstod väl att svar skulle komma
Vilket forum!!
Pallkragar, vilken bra idé, sånt har jag ju på jobbet också så det är bara att ta hem!
Kattklo: Blev jättenyfiken på dina rum, berätta mer om du orkar, du ska väl inte föda barn när som helst och har typ annat att göra?
Miar70: Jag tänker mig någon liten variant på växthus men som sagt, måste läsa lite mer och kanske inte börja med 300 projekt på en gång. Vill ju något slags kryddhus och då inbillar jag mig att det måste vara "inglasat" för att överleva. Boken är beställd nu, jättebra pris! Tack tack
Fjällfolket och Torpsara: Jag är gröngöling, men vad är det komposten gör som är så bra? Är det att jorden blir så näringsrik som kommer därifrån?

8)
Ska man köpa en sån där färdig plastmojäng då typ (finns ju arton miljarder att välja på) eller kan man göra en själv??
Ewa: Kan du inte snöa in lite på blommor i alla fall

Jag ÄLSKAR blommor, de gör mig så glad men hittills har ingen

av de jag planterat (har haft en pytteträdgård förrut) överlevt så hjälp mig!!
Jag älskar Hortensia till exempel men dom lever inte mer än 2 veckor i min ägo oavsett i kruka inne, eller rabatt ute. Klarar inte av dom helt enkelt
Blåbär, hallon och annat gott, oj oj, ja det här kommer bli roligt!
Krümel: Blev det inga jordgubbar alls då när det blev för tätt?
ulrikaj: Giftiga växter

Det hade jag inte ens tänkt på, väldigt tack för det. Uff, mycket kan hända när de små är ute och då gäller det ju verkligen att veta!!
Lovis: Kul ändå att ha den grunden att börja med. Din bok med murgröna och bänk skulle jag ge mycket för att se, kan tänka mig hur mysigt och vackert det ser ut. Har ni själva planterat "ihop" dom?
Liten skala tror jag också på så Ewas tips om kragar känns perfekt för mig för då har jag liksom en bestämd yta att hålla mig till
Tomten är på 4600m2 men kanske "bara" 2000 är gräsmatta. Tycker dock nu att det mest liknar en sjö så mycket som det har regnat här på sistone.
Tänkte på en sak Ewa skrev om jorden. Hur vet man om jorden är odlingsvänlig? Tråkigt ju om man lägger ner tid och planterar och så är det dålig jord...
Just ja, är det någon av er som odlat/odlar potatis?
Pappa hade land med potatis till för 10 år sen och jag kommer bara ihåg att det var ett jäkla rensande och plockande med det. Är det knöligt och mkt jobb eller kommer jag ihåg fel?
Hos farfars brorsa gick vi och plockade för en krona hinken (han är "riktig" odlare) när det var marknadsdags å det kommer jag ihåg som ett jättefint minne.
Ha ha, låter som att jag var född på 1800-talet med marknad och allt. Men men...
Det var roligt helt enkelt!
//Tessan