Hjälp till bärhjälp!?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Fjällfolket

Hjälp till bärhjälp!?

Inlägg av Fjällfolket »

Hej alla med koll! :D

Min lillgris är en vaken tjejja som fullkomligt älskar att vara med överallt :heart: Gärna under mammas dubbelhaka så man både kan mysa och se ALLT som jobbas med :lol:

Så jag inser nu att jag sulle behöva bärhjälp!

Vilken är bäst..?

Hit me :!:

8)

/Fjällmor
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag älskar Patapum/Ergo. Barnet sitter perfekt och den sitter bättre än de flesta ryggsäckar. Den har bara en stor nackdel, att barnet inte kan sitta framlänges på magen, och den är inte helt utmärkt för de allra minsta, till just det hade jag hellre Babybjörn.
Från fem månader hade jag alltid Edvard på ryggen, det är absolut bäst för den som bär... :wink:
Det finns en mer ergonomisk Babybjörn, sport heter modellen. Men den funkar inte lika länge som Patapum-selen som jag fortfarande kan ha till Edvard när vi går långt över stock och sten.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Fjällmor :heart:

Utan min babybjörn hade livet varit myyycket krångligare, Frida var i den nästan jämt när vi var ute, och hon satt lika bra åt båda håll!
Så den rekommenderar jag varmt!
KRAM!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Denna...? :-k

http://www.babybjorn.com/Svenska/produk ... e-Synergy/

TACK för att ni hjälper mig :heart:

/Fjällmor
Sussi

Inlägg av Sussi »

Håller med TorpSara, Patapum/Ergo är helt kanon! Ergon kan man nog börja använda ganska tidigt, har jag för mig. Sen finns det ett mellanting mellan sele och sjal som heter Beco, den verkar också jättebra, och de är dessutom snygga :) BabyBjörn skulle jag personligen inte klara av att använda mer än max någon månad iom att de inte är ergonomiska och min rygg inte pallar då. Jag bar Maja tills hon var drygt 2 1/2 år (på ryggen) och det var inte alls jobbigt.
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jo, jag har kollat in papatum sen ett tag 8) Men jag behöver bära nu :!: En liten tös, i vaket tillstånd, både framåt å bakåt... typ...

Har en urcoool gammal Babybjörn i brun manchester, men mina axlar/rygg orkar inte med de tunna remmarna de hade förr. Älskade att ha stortjejjen min i den, när kroppen min fortfarande var hel :heart:

/Fjällmor
Sussi

Inlägg av Sussi »

Nu vet jag inte vad en BabyBjörn kostar, men jag antar att de också är rätt dyra... Mitt tips är att satsa på en Ergo med babyinsats (pris ca 1100:- ny, men det går säkert att få tag på en begagnad om man vill), den kan användas tills barnet väger 18 kilo :) Perfekt för en tur i fjällen ;)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tack Torpsara!
De verkar ganska lika... Kollar igen!

Sussi - kan hon sitta framåtvänd i den då...? :-k Det vore ju toppen!

För fjällturerna har vi en macpac, helt underbar att bära tycker både jag och Fjällfar. Och då är vi ganska olika stora, om man säger :roll: :wink: :lol:

8)

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Och gör gärna reklam för "lååång bärsjal". Min gube sydde vår! Superbilligt, de kan sitta framåtvända, mot sig, på ryggen, liggande. Man får bara vara ganska duktig på att knyta är allt. Jag hade några knutar jag gjorde och var nöjd med.

Jag hade även babybjörn active och icke acive. Ändå använde jag helst sjalen, samt att den går bra framåtvänd för deras små höfter m.m. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

150 kr för billigaste i "typ" din region:
http://www.blocket.se/li?ca=2_s&q=babyb ... &aws=&awe=
Inte så många kronor i frakt heller.

Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Fjällfolket skrev:Sussi - kan hon sitta framåtvänd i den då...? :-k Det vore ju toppen
Jag tror inte det... Du kan läsa mer här: http://sveali.se/product_info.php/products_id/219

Och så håller jag med TorsMamma om långsjal! Lite meckigt att knyta i början, men när man får in snitsen så är det inga problem! Och i den kan hon sitta framåtvänd, som en liten groda :)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Långsjal hade vi med, toppenbra verkligen!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej fjällis och bärexperterna :heart:

Stjäler tråden en liten stund med några frågor! Hade babybjörn till Anton och det gick fint. Men han växte ur den snabbare än kvickt, och jag är lite nyfiken på sjal, jag!

Kan man ha en långsjal till en nyföding? Vad är det för material? Är den stum liksom, eller lite elastisk? Om ni fattar...

Om inte - vad har man för sjal till nyföding? Har förstått att det finns ungefär en miljard olika sorter.

Vad kostar en sjal? Ny? Begagnad?

Behöver man olika sorters sjalar eller finns det någon man kan ha från början till slutet (av orka-bära-barnet-tiden alltså)?

Tjoho :D
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jadå, långsjal är utmärkt till en nyföding. Och det finns elastisk, som är lättare att knyta, och stum, som är lättare att bära tyngre barn i.
Vi hade en Looma Sino, elastisk långsjal. Den var utmärkt och sedan bytte vi till Patapum och bar på ryggen, men en elastisk funkar utmärkt hela första halvåret.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"