Hej du i väntans tider!
Argument FÖR lång väntetid:
a) Man får extra tid för mental, känslomässig och praktisk förberedelse.
b) Profylaxen sitter som ett smäck efter två extra veckors träning.
c) Man behöver inte oroa sig för att allt inte är klart inne i magen.
d) Även livmodertappar och annat som ska vara färdigt har mognat klart.
d) Lång tid i magen = tjocka bebisar = en hel del att ta av om de skulle råka ut för nån liten bacill.
e) Helt ovetenskapligt och bara baserat på mina fyra men jag får för mig att tjocka bebisar tål lite mer bacillattacker.
f) Tjocka bebisar = extreeeeemt gulliga bebisar!
(För att inte stöta mig med föräldrar till spinkisar vill jag bara säga att ALLA bebisar är söta.)
g) Övertid tvingar en att verkligen varva ner och vila innan det är dags. B.f. är en mental gräns för många och när den är passerad vill man inte gärna ge sig ut på alltför vidlyftiga äventyr om man inte måste vilket gör att man tar det lilla lugna och har extrareserv när det gäller.
h) Du kan äta chåååkla ett par dagar extra och veta att det ingår i din nogsamt planerade kolhydratladdning så att du ska orka värka ut bebin.
i) Du har ett utmärkt tillfälle att fila på din karaktär. Tålamod är en underskattad egenskap. Och ack så sällsynt i dagens stressiga klimat.
j) Du är en levande motreaktion mot samhällets snabbhetshets och effektivitetsnoja. Med din gudinnelika, havande kropp visar du att det finns andra värden, som mognad och lugn.
"
Sitta stilla, göra ingenting, våren kommer och gräset växer av sig självt."
Välkänd Zen-fras...
Sådär! Det var de jag kom på för tillfället men kommmer säkert på nån mer när jag loggat ut.
Kram Jannika
ps Jag har cyklat heeeela graviditeterna men mina vill inte komma ut i förtid i alla fall. Bebisar bestämmer själva. I alla fall mina.

ds