Hej på alla!
Frågade tidigare om hjälp att införa ramsorna. Har inte lyckats...
Har en ljuvlig bebisflicka på snart 5 mån och har nu funderat på att kura henne åtminståne på dagtid, eventuellt på natten också. Hon har inte strulat så mycket vid läggningen till natten men har nu också visat lite tecken på krångel där också.... Hon sover 12-45-2-45.
Det är ju så att vi försökt införa ramsorna nu. Det är säkert det som är problemet. Det blir så där halvvägs och då har man inte riktigt klart över vad man ska göra och i vilket skede man är, om ni förstår?
Det är ju så att natten har hittils fungerat bra. Lite strul vid läggdags och några buffningar på morgonkvisten. Därför har jag inte på riktigt börjat med det, på allvar alltså, för det har gått an. Inte kan man ju börja med kuren om det inte har varit större problem. MEN, sku gärna i framtiden, om det uppkommer problem t.ex. förkylningar etc, kunna använda mig av den.
Oftast är hon jätte sömntung efter nattslurken och sätts i säng ganska trött. Har inte haft skrattet till gonattet efter slurken, men nog före. Kan det vara en orsak till att vi inte haft så mycket krångel med läggningen?
Det kan ju vara, som jag tror, att hon säkert sku måsta kuras även till natten om vi lade henne i helt vaket läge? Vad tror ni om det här?
Hon har nu också börjat vakna 1 timme före hon ska. Ligger vaken, eller så skriker. Har ni råd vad jag ska göra då?
För tillfället är alltså dagslurarna nog aktuella att kura!!!
Oftast efter 30 min skriker hon och sedan varje 2-5 min. Har försökt vagntekniken men hon vaknar eller om hon alls somnar så vaknar hon igen. Har försökt att bara dra snabbt och släppa men hon kan då skrika hela sitt sovpass igenom...då förstås grinig då hon ska vara vaken. Vågar inte prova med det mera. Vände henne på mage också i vagnen men ser ingen skillnad...Kanske för trång?
Är tacksam för hjälp!
-Annika
Hjälp med att kura på dagen...
Hjälp med att kura på dagen...
Biancas födelsedag 070829