Hej,
Svarar dig i väntan på att du får andra svar... Jag är ingen dipl kurare, men så här var det för oss:
När vår dotter var 6 mån (och ganska nykurad) var hon jättehungrig! Så ännu mera mat på dagen tycker jag spontant låter som en möjlig lösning! Även om du säger att han inte är hunrig på nätterna längre. Vinsten är också att du inte behöver tänka på det på nattetid, när du ska ramsa med all säkerhet.
Förbered mycket mer mat än du brukar och mer än du tror går i. Jag gjorde så att när det tog stopp för en rätt plockade jag bara fram nästa, t ex frukt, och när det tog stopp med den tog jag fram en annan frukt, sen kan du avsluta med tutte. För oftast fanns det plats för mer mat vid samma mål, bara det blev byte av rätt, precis som när vi äter 5-rätters. Och en brödbit med smör på kan han kanske gnaga på själv samtidigt. Låt honom smaka när ni lagar mat tillsammans, väck matglädjen så att det går ned mer mat! Ät samtidigt som han äter, åtminstone nånting! Passa om inte annat på att sitta ned och dricka kaffe/äta bulle eller nåt samtidigt.
Sen kanske du kan beskriva lite mer vad du gör på natten när han vaknar? Berätta även lite mer om era tider och vad han äter, vad ni gör i övrigt på dagarna osv, så att du kan få ett kanske ännu bättre svar av någon annan här.
Går du fortfarande in på nätterna? Jag skulle tro att du förvirrat lite när du gått in och gett mat. Jag gav liten nos vätska i några nätter och t o m sov inne hos henne då hon var kräksjuk och efter det fick vi ta nya tag och etablera nytt nattförtroende. Använd verktygen, men buffa bara i kris! Och peppa dig själv till attityden av självklarhet, så att du inte behöver stå utanför och undra hur spänd han är i sängen. För det kommer fram i rösten.