Jag tar alltså upp honom nu efter 30 minuter vid första vilan, även om jag är övertygad om att han skulle behöva sova längre (enligt schema 1,5 tim). Istället har jag låtit honom sova längre på em-luren ute i vagnen, och se - då sover han 1,5 timmar utan problem! Jag kommer nu att tidigarelägga em-vilan 30 minuter, detta för att han inte ska vakna för sent innan nattsömnen.
Dock är det jobbigt med de två pass han sover i sin spjälsäng (natten och fm-vilan). Han har nämligen börjat hata sin säng och så fort vi går uppför trappan hemma vet han vad som är på gång och börjar grina
Detta trots att jag varit jättenoga med skrattet till godnattet både på kvällar och dagar! Jag tror det beror på alla timmar han fått ligga och beklaga sig dagtid då jag försökt få honom att somna om
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu för att få hans säng att vara en plats han tycker om? Har ni några tips? "Får" man leka med dom i sängen, eller blir sängen då förknippat med annat än vila? Jag kämpar på med skrattet, men han är riktigt svår numera och vet pracis vad som är på gång och låter sig inte luras så lätt