Åttamånadersångest?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
marie-d

Åttamånadersångest?

Inlägg av marie-d »

Min son är 7 månader. Han hade en förkylning förra veckan och började då vakna igen på natten och gallskrika. Först trodde jag att det hängde ihop med förkylningen men nu när han är bättre har det fortsatt. I samma veva har han lärt sig att ställa sig upp i spjälsängen, vilket resulterat i att han ställer sig upp så fort man lägger honom och börjar skrika direkt. Den ändå gången det funkar ganska bra är när han ska sova natt förmodligen för att han är väldigt trött. Dagtid är det betydligt svårare. Han har börjat vakna 1,5-2 timmar tidigare på morgonen och då har jag inte lyckats få honom att somna om. Det lyckas en stund men sen ställer han sig upp igen. Tidigare när han har vaknat på morgonen har han varit glad men nu gallskriker han.
Under dagtid har han blivit gnälligare. Han ställer sig upp mot mig och vill att jag ska ta upp honom. Han har tidigare inte alla varit ett barn som vill sitta i knät och mysa utan det har alltid varit fullt av nya upptäckter på gång. Kan det vara åttamånadersångesten som kommit redan?
Är det någon som har några tips vad jag kan göra både när det gäller sömnen och under dagtid?
Kramar Marie
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"