Byta säng?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Solstråle

Byta säng?

Inlägg av Solstråle »

Hallå!
Söker lite vägledning i vardagen som blivit lite krånglig eftersom jag opererat mig och blivit förbjuden att lyfta tungt på två månader. Min dotter, nu 18 månader kurades vid 9 månader och sover normalt som en stock numera. Just nu dock med ledsna uppvak som jag tror är mardrömmar, med det ger sig nog snart.

Jag kommer med andra ord inte kunna lyfta henne i och ur spjälsängen på två månader. Pappan kan ju i regel fixa det, men han är ju borta i bland. Funderar på hur jag ska lösa det praktiskt. Ett alternativ är ju att redan nu byta till vuxensäng även om det annars hade varit onödigt tidigt. Ett annat alternativ är att lära henne att klättra i och ur sängen själv, med det känns farligt för framtiden. Ett tredje är att hon får ligga i "stora sängen" som står i hennes rum bara de gånger vi är ensamma hemma. Tja, vad tror ni är bäst att göra? Finns det någon läsvärd tråd om hur man bär sig åt när man ska byta till stor säng?

Hälsningar,
Solstråle
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej solstråle!

Mitt förslag: ha kvar spjälisen, och sätt en stol på utsidan när hon ska kliva ur, och ta en pall på insidan (jag hade en IKEA badrumspall), så behöver du bara hålla i en arm på henne till stöd! Så gjorde jag de gånger jag var ensam med min 1½-åring och hade blivit snittad.
Tror att du kan få lite onödiga bekymmer om du byter till växasäng redan...

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "